Гурток "Мій рідний край - Херсонщина"


Руководитель: Ващенко Ольга Викторовна
Руководитель: Ващенко Ольга Викторовна

1-9 БЕРЕЗНЯ

9 березня особлива дата для українців – День народження Тараса Григоровича Шевченка. Його називають нашим пророком, Великим Кобзарем і українським генієм. Шевченко був відомий і боротьбою за визволення українського народу.

Пройшло 210 років від народження Великого Кобзаря, проте кожне слово, написане поетом, і досі актуальне. Український видатний митець залишив кілька важливих послань, які для українців стали закликом до дії.


Вітаю переможців! Нових здобутків і перемог!

Увага!

Навчання гуртка в 2023-2024 році буде проходити в дистанційному форматі

Вітаємо з високою нагородою!

В вересні були проведені бесіди присвячені до Дня партизанської слави України. Діти зробили малюнки за темою «жовта стрічка – символ свободи, нескореності, перемоги». 

Також в вересні місяці діти повторювали правила дорожнього руху, складали розповіді,  відгадували загадки, обігравали ситуації. Підсумком стала учать у виставки малюнків : «Увага, діти на дорозі».

Увага!

З  15 січня заняття гуртка будуть проходити в дистанційному режимі

16.01

 1 група і 3 група

Тема : Людина без роду , як листок без дерева. Яка ваша родина .

Перебіг заняття :

Розповідь про свою родину. «Сім .Я»

Гра : Сім я – яка вона. Підібрати сім прикметників.

Кросворд : Члени родини.

Домашнє завдання : Вивчити вірш «Сім’я» В . Гринько

17.01

2 група

Тема : Людина без роду , як листок без дерева. Яка ваша родина .

Перебіг заняття :

Розповідь про свою родину. «Сім .Я»

Гра : Сім я – яка вона. Підібрати сім прикметників.

Кросворд : Члени родини.

 Домашнє завдання : Вивчити вірш «Сім’я» В . Гринько

4 група

Тема : Україна – наша держава. Поняття про  краєзнавство. Т/б військовий період.

Перебіг заняття :

Легенди  про Україну. ( Читання і переказ)

 Вірш  про Україну. Наталія Зарічна.

Поняття про  краєзнавство.

Т/б в військовий період.

18.01

1 група

Тема: «Моя мама чарівниця . Татові руки не для нудьги».

Перебіг заняття :

Опис матусі і татуся. Читання казки. Казка «Мамине серденько » І. Мацько . Прослуховивання пісні

« Тато може» .

Домашнє завдання : Намалювати свою родину.

19.01

2 група

Тема: «Моя мама чарівниця . Татові руки не для нудьги».

Перебіг заняття :

Опис матусі і татуся. Читання казки. Казка «Мамине серденько » І. Мацько . Прослуховивання пісні

« Тато може» .

Домашнє завдання : Намалювати свою родину.

20.01

3 група

Тема: «Моя мама чарівниця . Татові руки не для нудьги».

Перебіг заняття :

Опис матусі і татуся. Читання казки. Казка «Мамине серденько » І. Мацько . Прослуховивання пісні

« Тато може» .

Домашнє завдання : Намалювати свою родину.

21.01

4 група

Тема :« Київ – столиця України. Історія  Київа». 

Перебіг заняття:

Легенди про Київ. Старовинний і сучасний  Київ. ( перегляд відео і фото )

Домашнє завдання : Переглянути відео з ютубу «Київ- столиця України ».

23.01

1 група і 3 група

Тема : « Для чого потрібні руки  » Е. Пермяк

« Сьома донька » В. Сухомлинський .

Перебіг заняття :

 Читання , переказ оповідання , гра : «ланцюжок » ,

Переказ по ролям.

Домашнє завдання : Скласти оповідання  « Для чого потрібні руки на свій лад ».

24.01

2 група

Тема : « Для чого потрібні руки  » Е. Пермяк

« Сьома донька » В. Сухомлинський .

Перебіг заняття :

 Читання , переказ оповідання , гра : «ланцюжок » ,

Переказ по ролям.

Домашнє завдання : Скласти оповідання  « Для чого потрібні руки на свій лад ».

4 група

Тема : «Подорож вулицями Києва » .

Перебіг заняття :

  Заочна екскурсія по місту :Андріївський узвіз , Софіївська площадь ,  Поділ ,  Хрещатик  , Печерські пагорби …

Домашнє завдання :  Переглянути відео з ютуба  « Старий  Київ  ». телеканал 1+1      

25.01

1 група

Тема :« Прислів я про родину. У сім ї дружать – живуть не тужать».

Перебіг заняття :

 Читання , розбір  прислів їв ; гра : «З еднай прислів я з малюнком » ).

Домашнє завдання : Вивчити  кілька прислів їв . Зробити малюнок.

4 група

Тема : «Державні свята » .

Перебіг заняття :

Розповідь про державні свята в Україні , історія появи свят , традиції святкування .

Домашнє завдання : Скласти розповідь : «Державне свято в колі родини ».

26.01

2 група

Тема :« Прислів я про родину. У сім ї дружать – живуть не тужать».

Перебіг заняття :

 Читання , розбір  прислів їв ; гра : «З еднай прислів я з малюнком » ).

Домашнє завдання : Вивчити  кілька прислів їв . Зробити малюнок.

27.01

3 група

Тема :« Прислів я про родину. У сім ї дружать – живуть не тужать».

Перебіг заняття :

 Читання , розбір  прислів їв ; гра : «З еднай прислів я з малюнком » ).

Домашнє завдання : Вивчити  кілька прислів їв . Зробити малюнок.

28.01

4 група

Тема : « Природні багатства України » .

Перебіг заняття :

 Розповідь про земельні ресурси України , природні ресурси України , робота  по мапі України ,

Загадки .

  Домашнє завдання: Скласти кросворд на тему:  « Природні копалини України » .

1.02

1 група

Тема заняття :« Тато» В. Сухомлинський, «Маміни руки » В. Грінчак.

Перебіг заняття: Читання творів , відповідь на запитання . Бесіда: «Мої обовязки в родині».

Домашнє завдання: Скласти лист-пам ятку : «Я  помічник у дома ».

4 група

Тема заняття : «Здобутки і перемоги України в Європі і в світі. Імідж України сьогодні.»

Перебіг заняття:

 Економічні показники , здобутки в спорті , участь і перемога в пісенному конкурі «Євробачення» , розробки в авіакосмічній галузі; Імідж України сьогодні під час військової агресії Росії.

Домашнє завдання : Підібрати  матеріал про сучасних спортсменів , співаків , науковців України.

Як  зараз вони допомагають  державі.

2.02

2 група

Тема заняття :« Тато» В.Сухомлинський, «Маміни руки » В. Грінчак.

Перебіг заняття: Читання творів , відповідь на запитання . Бесіда : « Мої обов язки в родині  » .

Домашнє завдання: Скласти лист-пам ятку : «Я  помічник у дома ».

3.03

3 група

Тема заняття :« Тато» В.Сухомлинський, «Маміни руки » В. Грінчак.

Перебіг заняття: Читання творів , відповідь на запитання . Бесіда : « Мої обов язки в родині  » .

Домашнє завдання: Скласти лист-пам ятку : «Я  помічник у дома ».

4.04

4 група

Тема заняття :« Віртуальна подорож картою України та Європи».

(місця де зараз знаходяться діти).

Перебіг заняття :

 Розповідь дітей про міста і селища де зараз вони перебувають , історія  і пам ятки цих міст  показ фото або малюнків .

 

Домашнє завдання :  зробити  малюнок за темою : «  Що там за вікном? »

6.02

 1група

Тема: « Складання родинного дерева ».

Перебіг заняття :  Розповідь про членів родини, розбір таких  понять як сестра, брат ,мати , батько, двоюрідні брати і сестри, дідусі і бабусі, троюрідні  сестри і брати, двоюрідні  тітки і дядьки …;розповідь про родинне дерево, як воно складається; складання родинного дерева по шаблону

Домашнє завдання : розмалювати шаблон родинного дерева.

3 група

Тема: « Складання родинного дерева ».

Перебіг заняття: Розповідь про членів родини, розбір таких  понять як сестра, брат ,мати , батько, двоюрідні брати і сестри, дідусі і бабусі, троюрідні  сестри і брати, двоюрідні  тітки і дядьки …;розповідь про родинне дерево, як воно складається; складання родинного дерева по шаблону

Домашнє завдання : розмалювати шаблон родинного дерева.

7.02

2 група

Тема: « Складання родинного дерева ».

Перебіг заняття:  Розповідь про членів родини, розбір таких  понять як сестра, брат ,мати , батько, двоюрідні брати і сестри, дідусі і бабусі, троюрідні  сестри і брати, двоюрідні  тітки і дядьки …;розповідь про родинне дерево, як воно складається; складання родинного дерева по шаблону.

Домашнє завдання : розмалювати шаблон родинного дерева.

4 група

Тема: « Краса і багатство української мови».

Перебіг заняття : Вірши українських письменників про красу мови ; видатні письменники України ; народні казки, прислів я, поговорки,щедрівки….

Домашнє завдання :підібрати і вивчити вірш про українську мову.

8.02

1 група

Тема :  Виставка малюнків і фото : «Щасливі  разом ».

Перебіг заняття :Бесіда : « Що таке щастя?», підбір фото для виставки з поясненням, монтаж  індивідуальної виставки , показ ).

Домашнє завдання: підібрати і вивчити вірш про  родину.

4 група

Тема: « Українські  легенди , казки, прислів я.

 Перебіг заняття :Читання легенди про козака-кобзаря. Порівняння подій з сьогоденням. Легенда про чуб козака . Читання та переказ казки за  ролями «Лебідь, рак і щука.»

Домашнє завдання : Підібрати прислів я про взаємини між людьми.

 

9.02

2 група

Тема :  Виставка малюнків і фото : «Щасливі  разом ».

Перебіг заняття :Бесіда : « Що таке щастя?», підбір фото для виставки з поясненням, монтаж  індивідуальної виставки , показ .

Домашнє завдання: підібрати і вивчити вірш про  родину.

10.02

3 група

Тема :  Виставка малюнків і фото : «Щасливі  разом ».

Перебіг заняття :Бесіда : « Що таке щастя?», підбір фото для виставки з поясненням, монтаж  індивідуальної виставки , показ .

Домашнє завдання: підібрати і вивчити вірш про  родину.

11.02

4 група

Тема: «Українські билини, пісні, щедрівки.

Перебіг заняття:

Поняття билини, читання серії билин про Іллю Муромця, прослуховивання пісень про Іллю Муромця , складання словесного портрету героя.

 

 

Домашнє завдання: намалювати портрет Іллі Муромця.

13.02

1 група

Тема: Підсумкове заняття.

Перебіг заняття:
  «Якій рід - такий плід» ( розповіді про родинні династії, професії батьків, вибір майбутній професії ; вікторина : « Родина , родина – це вся Україна.»

Домашнє завдання: Підібрати і вивчити вірш про членів родини.

3 група

Проведення заняття за темою: Підсумкове заняття.

Перебіг  заняття:  «Якій рід - такий плід» ( розповіді про родинні династії, професії батьків, вибір майбутній професії ; вікторина : « Родина , родина – це вся Україна.»

Домашнє завдання: Підібрати і вивчити вірш про членів родини.

 

14.02

2 група

Тема: Підсумкове заняття.

Перебіг заняття:  «Якій рід - такий плід» ( розповіді про родинні династії, професії батьків, вибір майбутній професії ; вікторина : « Родина , родина – це вся Україна.»

Домашнє завдання: Підібрати і вивчити вірш про членів родини.

4 група

Тема: « Херсонщина на мапі України. Природні багатства рідного краю.»

Перебіг заняття: Робота по мапі України; сусіди херсонщини ; вивчення обласних центрів України; природні багатства херсонщини ( будівельні матеріали , водний ресурс , земельний ресурс, розробка   газу, добича кам яної солі ) .

Домашнє завдання: Вівчити назву обласних центрів України.

Робота над методичною розробкою за темою: « Українська хата- місце сили.»

15.02

1 група

Тема: « Віртуальна подорож картою України, та Європи. Місця де зараз знаходяться діти.»

Перебіг заняття: Розповіді дітей про місця тимчасового перебування. Особливості  цих міст , селищ або країн. Показ  фото або малюнків визначних пам яток.

Домашнє завдання : Скласти по мапі маршрут моєїї мрії. Скласти розповідь по темі : « Маршрут  моєї мрії.»

4 група

Тема: « Херсон- наше рідне місто.»

Перебіг заняття:  Історія і сучасність Херсону. Легенди про херсонщину. Показ відео та фото.

Домашнє завдання : прочитати легенду про херсонщину. Зробити малюнок .

16.02

2 група

 Тема: « Віртуальна подорож картою України, та Європи. Місця де зараз знаходяться діти.»

Перебіг  заняття: Розповіді дітей про місця тимчасового перебування. Особливості  цих міст , селищ або країн. Показ  фото або малюнків визначних пам яток.

Домашнє завдання : Скласти по мапі маршрут моєїї мрії. Скласти розповідь по темі : « Маршрут  моєї мрії.»

17.02.

3 група

Тема: « Віртуальна подорож картою України, та Європи. Місця де зараз знаходяться діти.»

Перебіг заняття: Розповіді дітей про місця тимчасового перебування. Особливості  цих міст , селищ або країн. Показ  фото або малюнків визначних пам яток.

Домашнє завдання : Скласти по мапі маршрут моєїї мрії. Скласти розповідь по темі : « Маршрут  моєї мрії.»

18.02

4 група

Тема: « Гра- мандрівка: Вулицями тихого  Херсону.»

 Перебіг заняття: Перегляд  відео та фото про Херсон ; розповідь про історичні місця Херсону.

 

Домашнє завдання : знайти матеріал і скласти розповідь про вулицю Херсона .

20.02

1 група

Тема: «Конкурс листів другові : Я розкажу тобі про Україну».

Перебіг заняття: Читання листів-розповідей про  цікаві історичні міста України , або про місця які дорогі твоєму серцю. Читання віршів, показ фото або малюнків.

Домашнє завдання: Скласти кросворд використовуючи назви річок України.

3 група

Тема: «Конкурс листів другові : Я розкажу тобі про Україну».

Перебіг заняття: Читання листів-розповідей про  цікаві історичні міста України , або про місця які дорогі твоєму серцю. Читання віршів, показ фото або малюнків.

Домашнє завдання: Скласти кросворд використовуючи назви річок України.

21.02

2 група

 Тема: «Конкурс листів другові : Я розкажу тобі про Україну».

Перебіг заняття: Читання листів-розповідей про  цікаві історичні міста України , або про місця які дорогі твоєму серцю. Читання віршів, показ фото або малюнків.

Домашнє завдання: Скласти кросворд використовуючи назви річок України.

4 група

Тема: «Лист другові. Херсон моїми очами.»

Перебіг заняття: Читання листів-розповідей  про цікаві історичні міста Херсона, або про місця які дорогі твоєму серцю. Показ фото або малюнків до листів.

Домашнє завдання: скласти кросворд використовуючи назви вулиць Херсона.

 

22.02

1 група

Тема: « Державні символи України. Державний прапор. Державний гімн. Державний герб ».

Перебіг заняття :   Знайомство з державними символами України.  Історія  створення державних символів . Легенди. Билини. Загадки.

Домашнє завдання :  Вивчити слова гімна України. Намалювати герб або  флаг України.

4 група

Тема : «Підсумкове заняття».

Перебіг заняття : Розгадування  кросвордів складених дітьми . Виставка малюнків рідного міста. Розповідь про історію і традицію  святкування Масляни .Як святкують родини її зараз і як святкували її раніше в Херсоні в мирний час.

Домашнє завдання :  Скласти безпечний  маршрут дороги з школи до дому називаючи кожну вулицю.

23.02

1 група

Тема: « Державні символи України. Державний прапор. Державний гімн. Державний герб ».

Перебіг  заняття :   Знайомство з державними символами України.  Історія  створення державних символів . Легенди. Билини. Загадки.

Домашнє завдання :  Вивчити слова гімна України. Намалювати герб або  флаг України.

24.02

3 група

Тема: « Державні символи України. Державний прапор. Державний гімн. Державний герб ».

Перебіг  заняття :   Знайомство з державними символами України.  Історія  створення державних символів . Легенди. Билини. Загадки.

Домашнє завдання :  Вивчити слова гімна України. Намалювати герб або  флаг України.

25.02

4 група ( 2 год )

Тема: «Найдавнішні люди на півдні України. Повсякдення життя»..

Перебіг заняття: Розповідь про перши поселення півдня України ( кіммерійці, скіфи ,сармати)

 Показ фото і малюнків.

Домашнє завдання: Переглянути відео: «Історія України. Прадавні люди». Ютуб

Ютуб

27.02

1 група

Тема: «Легенди про Україну. Народні символи . Традиційна українська хата, її облаштування та оздоблення.»

Перебіг заняття: Розповідь про народні символи України – святині українського народу ( хата, хліб, рушник , писанка, верба, калина…) Розповідь про українську хату.

Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенди про народні символи України.

3 група

Тема: «Легенди про Україну. Народні символи . Традиційна українська хата, її облаштування та оздоблення.»

Перебіг заняття: Розповідь про народні символи України – святині українського народу ( хата, хліб, рушник , писанка, верба, калина…) Розповідь про українську хату.

Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенди про народні символи України.

28.02

2 група

Тема: «Легенди про Україну. Народні символи . Традиційна українська хата, її облаштування та оздоблення.»

Перебіг заняття: Розповідь про народні символи України – святині українського народу ( хата, хліб, рушник , писанка, верба, калина…) Розповідь про українську хату.

Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенди про народні символи України.

4 група

Тема: «Знаряддя праці. Архіологія ,як наука».

Перебіг заняття : Архіологія- що вивчає і як допомагає. Знайомство з першими знаряддями праці , як вони використовувалися і із чого вони виготовлялися. Як змінювалися знаряддя праці.

 

Домашнє завдання: Переглянити відео в ютубе : « Знаряддя праці первісних людей »

1.03

1 група

Проведення заняття за темою: «Традиційна українська кухня».

Перебіг заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном (  пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш ,банош ,капусняк ;  все що пов’язано с м’ясом ( сало, ковбаси, голубці , холодець ) , деруни тощо.

Домашнє завдання:  Разом з батьками або з бабусею приготувати страву з української кухні

4 група

Проведення заняття за темою: «Войовничі , кочовики на херсонських степах: кіммерійці, скіфи, сармати , готи , гуни».

Перебіг заняття: Істрія стародавніх поселень в херсонських степах. Знайомство з побутом ,

Знаряддями праці , укладом життя стародавніх цивілізацій

Домашнє завдання: Переглянути відео « Дарій і скіфи .Легенди України.» , « Мистецтво скіфів» ютуб.

2.03

2 група

Проведення  заняття за темою: «Традиційна українська кухня».

Перебіг заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном (  пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш ,банош ,капусняк ;  все що пов’язано с м’ясом ( сало, ковбаси, голубці , холодець ) , деруни тощо.

Домашнє завдання:  Разом з батьками або з бабусею приготувати страву з української кухні

 

3.03

3 група

Проведення  заняття за темою: «Традиційна українська кухня».

Перебіг  заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном (  пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш, банош, капусняк;  все, що пов’язано з м’ясом (сало, ковбаси, голубці, холодець), деруни, тощо.

Домашнє завдання:  Разом з батьками, або з бабусею приготувати страву з української кухні.

 

 

 

6.03

1 група

Тема: «Вишивка на рушниках та одязі. Символічне значення вишивки ».

Перебіг заняття: Розповідь про традицію вишивання в Україні. Традиційний  вишитий одяг. Історія , традиції, обряди пов’язані з вишиванням. Рушник – оберіг української родини , хати , землі. Символіка орнаментів при вишиванні.

Домашнє завдання: Намалювати рушник . Зробити малюнки одягу ( сучасного  або національного).

3 група

Тема: «Вишивка на рушниках та одязі. Символічне значення вишивки ».

Перебіг заняття: Розповідь про традицію вишивання в Україні. Традиційний  вишитий одяг. Історія , традиції, обряди пов’язані  з вишиванням. Рушник – оберіг української родини , хати , землі. Символіка орнаментів при вишиванні.

Домашнє завдання: Намалювати рушник . Зробити малюнки одягу ( сучасного  або національного).

7 .03

2 група

Тема: «Вишивка на рушниках та одязі. Символічне значення вишивки ».

Перебіг заняття: Розповідь про традицію вишивання в Україні. Традиційний  вишитий одяг. Історія , традиції, обряди пов’язані з вишиванням. Рушник – оберіг української родини , хати , землі. Символіка орнаментів при вишиванні.

Домашнє завдання: Намалювати рушник . Зробити малюнки одягу ( сучасного  або національного).

4 група

Тема: «Греки колоністи на Херсонщині. Матеріальна і духовна культура ».

Перебіг заняття:  Історія колонізації  на Херсонщині .Грецьки поселення на півдні України (Ольвія  ). Що внесла колонізація  у  життя  населення  .

Домашнє завдання:  Переглянути відео : «Античні міста держави у Північному Причорноморї та Криму».ютуб

9.03

2 група

Тема : «Без верби і калини нема України. Барвінок, соняшник, волошка, мак, мальва- рослини-символи ».

Перебіг заняття: Розповідь про рослини-символи України .Легенди і загадки про соняшник, волошку , мак. Український віночок, з яких квітів плететься ? Чому?

Домашнє завдання: Намалювати соняшник.  Подивитися відео: « Український віночок» ютуб Zhannetka Ganko

10.03

3 група

Тема : «Без верби і калини нема України. Барвінок, соняшник, волошка, мак, мальва- рослини-символи ».

Перебіг заняття: Розповідь про рослини-символи України .Легенди і загадки про соняшник, волошку , мак. Український віночок, з яких квітів плететься ? Чому?

Домашнє завдання: Намалювати соняшник.  Подивитися відео: « Український віночок» ютуб

11.03

4 група

Тема : «Місто Олешки ».

Перебіг заняття: Історія створення міста . Олешки- територія унікальної природи та козацького духу. Олешківські Піски:  таємниці і загадки  української пустелі.

Домашнє завдання : Подивитися відео  « Найбільша в Європі пустеля- в Україні». Ютуб

 

hannetka Ganko

13.03

1 група

Проведення заняття за темою: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»

Перебіг заняття: Розповідь про  цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислівя ,легенди ,загадки повязаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової памяті.  

 Домашнє завдання: Вивчити на память вірш « Хліб» Л. Компанієць

3 група

Проведення заняття за темою: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»

Перебіг заняття: Розповідь про  цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислівя ,легенди ,загадки повязаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової памяті.  

 Домашнє завдання: Вивчити на память вірш « Хліб» Л. Компанієць

14.03

2 група

Проведення заняття за темою: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»

Перебіг заняття: Розповідь про  цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислівя ,легенди ,загадки повязаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової памяті.  

 Домашнє завдання: Вивчити на память вірш « Хліб» Л. Компанієць

4 група

Проведення зазаняття темою: «Поява козацтва. Традиції козацької спільноти».

Перебіг заняття: Розповідь про історію виникнення  козацтва. Традиції козаків: родина та виховання козаків; ставлення до старших, гості в козацьких родинах; побут і розваги козаків .Значення козацтва  в історії України.

Домашнє завдання: Намалювати козаків . Подивитися відео « Звичаї та обряди козаків» українознавство 6 клас. Ютуб

15.03

1 група

Проведення заняття за темою : «Українськи народні інструменти».

Перебіг заняття: Знайомство з народними музичними інструментами  України, показ фото( трембіта, сопілка. цимбали, кобза , литаври,  гуслі, басоля-скрипка ,бандура, торбан). Прослуховування .

Домашнє завдання : Подивитися відео « Як козаки музичні інструменти шакали» ютуб. Намалювати один з музичних інструментів.

4 група

Проведення заняття за темою: «Заснування міста Херсона. Поступове заселення регіону».

Перебіг заняття: Розповідь про історію заснування міста. Показ фото, малюнків древнього Херсона. Перші поселення..

Домашнє завдання: « Історія Херсона» частина 1  ютуб

16.03

2 група

Проведення заняття за темою : «Українськи народні інструменти».

Перебіг заняття: Знайомство з народними музичними інструментами  України, показ фото( трембіта, сопілка. цимбали, кобза , литаври,  гуслі, басоля-скрипка ,бандура, торбан). Прослуховування .

Домашнє завдання : Подивитися відео « Як козаки музичні інструменти шакали» ютуб. Намалювати один з музичних інструментів.

17.03

3 група

Проведення заняття за темою : «Українськи народні інструменти».

Перебіг заняття: Знайомство з народними музичними інструментами  України, показ фото( трембіта, сопілка. цимбали, кобза , литаври,  гуслі, басоля-скрипка ,бандура, торбан). Прослуховування .

Домашнє завдання : Подивитися відео « Як козаки музичні інструменти шакали» ютуб. Намалювати один з музичних інструментів.

 18.03

4 група

Проведення заняття за темою: «Традиційна українська хата, її облаштування і оздоблення».

Перебіг заняття: Українська хата- оберіг українського народу. Розповідь про українську хату , про її облаштування , оздоблення , про святі місця .Традиції  і обряди які пов’язані з хатою. Що  ми зберегли  до сьогодні. Прислівя про хату.

 

Домашнє завдання :  Знайти та прочитати вірши про  любов до української хати.

20.03

1 група

Тема заняття : «Тварини- символи України».

Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ).  Загадки , прислівя , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе  коло людини».

Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати  легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.

3 група

Тема заняття: «Тварини- символи України».

Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ).  Загадки , прислівя , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе  коло людини».

Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати  легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.

21.03

2 група

Тема заняття: «Тварини- символи України».

Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ).  Загадки , прислівя , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе  коло людини».

Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати  легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.

4 група

Тема заняття: «Традиційна українська кухня».

Перебіг заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном (  пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш ,банош ,капусняк ;  все що пов’язано с м’ясом ( сало, ковбаси, голубці , холодець ) , деруни тощо.

Домашнє завдання:  Разом з батьками або з бабусею приготувати страву з української кухні

22.03

1 група

Тема заняття: «Підсумкове заняття. Птахи – символи України».

Перебіг заняття: Знайомство з птахами – символами України ( півень ,курка, лелека , ластівка , ворон зозуля, журавель, дятел, лебідь ,чайка, сорока, сова). Загадки , прислівя. Переказ легенди про зозулю і чайку. Гра:  «Хто так співає?»

Домашнє завдання : Подивитися відео: «Легенди про Ластівок», «Легенди  про Шпаків». Зробити малюнки птахів- символів України.

4 група

Тема заняття: « Вишивка на рушниках та одязі херсонського регіону. Символічне значення».

Перебіг заняття: Знайомство з орнаментом півдня України ( квітково-рослинний ), також символічні зображення тварин  на одязі :зозулі,  півня, коня та оленя . Кольорові особливості вишивки( вишивка тільки чорними нитками або білими). Показ рушників .

Домашнє завдання :Розмалювати рушник.

23.03

2 група

Тема заняття: «Підсумкове заняття. Птахи – символи України».

Перебіг  заняття: Знайомство з птахами – символами України ( півень ,курка, лелека , ластівка , ворон зозуля, журавель, дятел, лебідь ,чайка, сорока, сова). Загадки , прислівя. Переказ легенди про зозулю і чайку. Гра:  «Хто так співає?»

Домашнє завдання : Подивитися відео: «Легенди про Ластівок», «Легенди  про Шпаків». Зробити малюнки птахів- символів України.

Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».

24.03

2 група

Тема заняття: «Підсумкове заняття. Птахи – символи України».

Перебіг заняття: Знайомство з птахами – символами України ( півень ,курка, лелека , ластівка , ворон зозуля, журавель, дятел, лебідь ,чайка, сорока, сова). Загадки , прислівя. Переказ легенди про зозулю і чайку. Гра:  «Хто так співає?»

Домашнє завдання : Подивитися відео: «Легенди про Ластівок», «Легенди  про Шпаків». Зробити малюнки птахів- символів України.

Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».

25.03

4 група

Тема заняття :«Без верби і калини нема України. Рослини-символи України ».

Перебіг заняття: Розповідь про рослини-символи України .Легенди і загадки про соняшник, волошку , мак. Український віночок, з яких квітів плететься ? Чому?

Домашнє завдання: Намалювати соняшник.  Подивитися відео: « Український віночок» ютуб Zhannetka Ganko

27.03

1 група

Тема заняття: «Уявна мандрівка. Київ-серце України».

Перебіг заняття: Андріївський узвіз, Софіївська площадь, Поділ, Хрещатик, Печерські пагорби.

Домашнє завдання:Переглянути відео з ютуба « Старий Київ » телеканал 1+1

2 група

Тема заняття: «Уявна мандрівка. Київ-серце України».

Перебіг заняття: Андріївський узвіз, Софіївська площадь, Поділ, Хрещатик, Печерські пагорби.

Домашнє завдання: Переглянути відео з ютуба « Старий Київ » телеканал 1+1

28.01

3 група

Тема заняття: «Уявна мандрівка. Київ-серце України».

Перебіг заняття: Андріївський узвіз, Софіївська площадь, Поділ, Хрещатик, Печерські пагорби.

Домашнє завдання:Переглянути відео з ютуба « Старий Київ » телеканал 1+1

4 група

Тема заняття: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»

Перебіг заняття: Розповідь про  цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислівя ,легенди ,загадки повязаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової памяті.  

 Домашнє завдання: Вивчити на память вірш « Хліб» Л. Компанієць

29.03

1 група

Тема заняття: «Легенди, вірші, пісні про місто Київ».

Проведення заняття: Знайомство з легендами про заснування Києва. Вірш «Київ» Ю.Турчина. Пісні про Київ: « Від Ігоря Шамо до Океану Ельзи».

Домашнє завдання: Подивитися відео: « Легенда про заснування Києва». «Кий, Щек , Хорів- вигадка чи ні…» Намалювати памятник засновникам Києва.

4 група

Тема заняття: «Тварини- символи України».

Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ).  Загадки , прислівя , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе  коло людини».

Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати  легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.

30.03

2 група

Тема заняття: «Легенди, вірші, пісні про місто Київ».

Перебіг заняття: Знайомство з легендами про заснування Києва. Вірш «Київ» Ю.Турчина. Пісні про Київ: « Від Ігоря Шамо до Океану Ельзи».

Домашнє завдання: Подивитися відео: « Легенда про заснування Києва». «Кий, Щек , Хорів- вигадка чи ні…» Намалювати памятник засновникам Києва.

Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».

 

31.03

3 група

Тема заняття: «Легенди, вірші, пісні про місто Київ».

Перебіг заняття: Знайомство з легендами про заснування Києва. Вірш «Київ» Ю.Турчина. Пісні про Київ: « Від Ігоря Шамо до Океану Ельзи».

Домашнє завдання: Подивитися відео: « Легенда про заснування Києва». «Кий, Щек , Хорів- вигадка чи ні…» Намалювати памятник засновникам Києва.

Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».

 

 

 

 

1.04

4 група ( 2 год)

Тема:  «Підсумкове заняття».

Перебіг заняття: Закріплення поняття  символів України( тварини, птахи, рослини, рушники, хліб, рушники).
Згадки, прислів
я, легенди. Гра: «Продовж прислівя…».Прослуховування  дитячої пісні  « Український борщ». Гра : «  А ми весело  зваримо  борщ».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенду про рослини-символи . Підготувати переказ легенди.

3.04

1 група ( 2 год)

Тема заняття: «Гра-мандрівка: 7 чудес Київа».

Перебіг заняття:  Розповідь та показ ілюстрацій та  фото .  (Андріївська церква та Андріївський узвіз ,Будинок з химерами, Видубицький монастир, Володимирський собор, Києво-могилянська академія, Києво-Печерська Лавра, Софія Київська, Старий Поділ)

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Знайти додатковий матеріал про одну з споруд в місті Київ, яка входить до спадщини України.

3 група ( 2 год)

Тема заняття: «Гра-мандрівка: 7 чудес Київа».

Перебіг заняття:  Розповідь та показ ілюстрацій та  фото .  (Андріївська церква та Андріївський узвіз ,Будинок з химерами, Видубицький монастир, Володимирський собор, Києво-могилянська академія, Києво-Печерська Лавра, Софія Київська, Старий Поділ)

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Знайти додатковий матеріал про одну з споруд в місті Київ, яка входить до спадщини України.

 

4.04

2 група ( 2 год )

Тема заняття: «Гра-мандрівка: 7 чудес Київа».

Перебіг заняття:  Розповідь та показ ілюстрацій та  фото .  (Андріївська церква та Андріївський узвіз ,Будинок з химерами, Видубицький монастир, Володимирський собор, Києво-могилянська академія, Києво-Печерська Лавра, Софія Київська, Старий Поділ)

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Знайти додатковий матеріал про одну з споруд в місті Київ, яка входить до спадщини України.

4 група ( 2 год )

Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»

Перебіг заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні повія, звичаї та прикмети про  погоду на Трійцю .Вивчення вірша.

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.

5.04

1 група ( 2 год )

Тема заняття: «Підсумкове заняття».

Перебіг заняття: Бесіда : «Цікаві факти про місто Київ.»  Вікторина : « Київ -столиця України».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання : Підібрати та вивчити  на пам’ять вірш про Київ.

4 група ( 2 год )

Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»

Перебіг заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських  пісень .

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який  плели на Івана Купала.

6.04

2 група ( 2 год )

Тема заняття : «Підсумкове заняття».

Перебіг заняття: Бесіда : «Цікаві факти про місто Київ.»  Вікторина : « Київ -столиця України».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання : Підібрати та вивчити  на пам’ять вірш про Київ.

7.04

3 група ( 2 год )

Тема заняття : «Підсумкове заняття».

Перебіг заняття: Бесіда : «Цікаві факти про місто Київ.»  Вікторина : « Київ -столиця України».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання : Підібрати та вивчити  на пам’ять вірш про Київ.

8.04

4 група ( 2 год )

Тема заняття: « Свято Покрови».

Перебіг заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови.  Читання легенди. День українського козацтва, День  захисника України. Храми на честь Покрови.

Консультація батьків, розмови з дітьми.

 

Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ

10.04

1 група

Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»

Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні повіря, звичаї та прикмети про  погоду на Трійцю .Вивчення вірша

Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.

3 група

Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»

Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні повіря, звичаї та прикмети про  погоду на Трійцю .Вивчення вірша.

Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.

11.04

3 група

Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»

Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні поврія, звичаї та прикмети про  погоду на Трійцю .Вивчення вірша.

Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.

4 група

Тема заняття: «День Святого Миколая».

Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.                                

Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування  у вашому домі.»

Домашнє завдання:  Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.

12.04

1 група

Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських  пісень .

Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який  плели на Івана Купала.

4 група              

Тема заняття: «Новий Рік».

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями Святкування Нового Року. Легенда : «Золоте павутиння» . Новорічна вікторина.

Домашнє завдання:   Зробити малюнок: « Ялинка в моєму домі». Скласти розповідь: « Новорічні традиції моєї родини».

13.04

2 група

Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських  пісень .

Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який  плели на Івана Купала.

14.04

3 група

Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських  пісень .

Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який  плели на Івана Купала.

15.04

4 група

Тема заняття: «Різдво. Колядки. Щедрівки».

Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами головного свята християн України- Різдвом Христовим. Читання легенди : « Чому на Різдво прикрашають ялинки» .

Домашнє завдання: Подивитися відео : « Різдво. Легенди України».ютуб . Скласти розповідь : « Різдвяні традиції моєї родини».

 

 

17.04

1 група

Тема заняття :  «Маковея. Спас»               

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами та прикметами свята .

Домашнє завдання: Подивитися відео:  «Дітям про медовий спас». Ютуб.

3 група ( 2 год )

Тема заняття:  «Маковея. Спас»               

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами та прикметами свята .

18.04

 2 група

Тема заняття:  «Маковея. Спас»               

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами та прикметами свята .

Домашнє завдання: Подивитися відео:  «Дітям про медовий спас». Ютуб.

4 група

Тема заняття : «Різдво. Колядки. Щедрівки».

Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами одним з головних свят українців- святом Різдва Христового. Знайомство з стародавніми та сучасними українськими колядками( прослуховування).

Домашнє завдання: Подивитися мультфільм : «Різдвяна Зіронька», відео « Історія про Різдво». Ютуб.

19.04

1 група

Тема заняття: «Маковея . Спас. Хатній оберіг « Маковійчик»».

Проведення заняття: Розповідь про  хатній оберіг « Маковійчик». Вивчення складу  (полин, волошка, соняшник, чорнобривці, колоски вівса, мята, головки маку,  ). Символіка кожної квітки.

Домашнє завдання : Намалювати «Маковійчик».

4 група

Підбір матеріалу для заняття за темою: «Водохреща. Традиції свята.»

Проведення заняття: Знайомство о історією, традиціями, обрядами свята Водохреща(Богоявлення Господнє). Народні прикмети . Легенди. Унікальність свяченої  води.

Домашнє завдання : Подивитися мультфільм : «Водохреща» ютуб. Скласти розповідь про святкування у вашої родині.

20.04

2 група

Тема заняття : «Маковея . Спас. Хатній оберіг « Маковійчик»».

Проведення заняття: Розповідь про  хатній оберіг « Маковійчик». Вивчення складу  (полин, волошка, соняшник, чорнобривці, колоски вівса, мята, головки маку,  ). Символіка кожної квітки

Домашнє завдання : Намалювати «Маковійчик».

21.04

3 група

Тема заняття : «Маковея . Спас. Хатній оберіг « Маковійчик»».

Проведення заняття: Розповідь про  хатній оберіг « Маковійчик». Вивчення складу  (полин, волошка, соняшник, чорнобривці, колоски вівса, мята, головки маку,  ). Символіка кожної квітки.

Домашнє завдання : Намалювати «Маковійчик».

22.04

4 група

Тема заняття : «Явдоха. Обрядові пісні, веснянки».

Проведення заняття: Знайомство з традиціями, обрядами, звичаями та прикметами свята Явдохи. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».

 

Домашнє завдання .Вивчити слова пісні: « Що ж ти нам, весна, принесла?»

 

24.04

1 група

Тема заняття: «Прийшов Покров – не нагрієш хату без дров. Свято Покрови».

Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови.  Читання легенди. День українського козацтва, День  захисника України. Храми на честь Покрови.

Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ

3 група

Тема заняття: «Прийшов Покров – не нагрієш хату без дров. Свято Покрови».

Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови.  Читання легенди. День українського козацтва, День  захисника України. Храми на честь Покрови.

Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ

Проходження онлайн-курсу за темою: « Базова психологічна допомога в умовах війни».

25.04

2 група

Тема заняття: «Прийшов Покров – не нагрієш хату без дров. Свято Покрови».

Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови.  Читання легенди. День українського козацтва, День  захисника України. Храми на честь Покрови.

Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ

4 група ( 2 год )

Тема заняття: «Вербна неділя. Страсний тиждень.».

Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією , традиціями, обрядами . Прислівя та приказки повязані зі святом. Чудодійні властивості верби.  Страсний тиждень. Традиції та заборони.

Домашнє завдання : Вивчити  декілька прислівїв про вербу. Подивитися відео : «Дітям про Вербну Неділю». Ютуб.

26.04

1 група

Тема заняття: « Зима прийшла і празників привела. День Святого Миколая».

Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.                                

Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування  у вашому домі.»

Домашнє завдання:  Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.

4 група

Тема заняття: «Великдень. Писанка.»

Проведення заняття: Знайомство зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем). 10 цікавих фактів про  Великдень. Писанка-символ українського народу.

Домашнє завдання: Подивитися відео « Пасхальні традиції в різних країнах ». Скласти розповідь : « Пасха в колі своєї родини».

27.04

2 група ( 2 год )

Тема заняття: « Зима прийшла і празників привела. День Святого Миколая».

Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.                                

Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування  у вашому домі.»

Домашнє завдання:  Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.

28.04

3 група ( 2 год )

Тема заняття: « Зима прийшла і празників привела. День Святого Миколая».

Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.                                

Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування  у вашому домі.»

Домашнє завдання:  Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.

29.04

4 група

Підбір матеріалу для заняття за темою: Практичне заняття « Як народжується писанка».

Проведення заняття : Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка, мальованка)

Символіка малюнків та кольорів. Показ фото, малюнків

Домашнє завдання : Розмалювати писанку.

 

 

8.05

1 група

Тема заняття: «Водохреща. Традиції святкування».

Проведення заняття: Знайомство  з історією, традиціями, обрядами свята Водохреща Господнє . Народні прикмети . Легенди. Унікальність свяченої води.

Домашнє завдання: Подивитися мультфільм: «Водохреща» ютуб. Скласти розповідь про святкування у вашої родин

3 група

Тема заняття: «Водохреща. Традиції святкування».

Проведення заняття: Знайомство  з історією, традиціями, обрядами свята Водохреща Господнє . Народні прикмети . Легенди. Унікальність свяченої води

Домашнє завдання: Подивитися мультфільм: «Водохреща» ютуб. Скласти розповідь про святкування у вашої родині

 

10.05

1 група

Тема заняття :  « Весняний день-рік годує. Явдоха. Обрядові пісні-веснянки».

Проведення заняття: Знайомство з традиціями , обрядами, звичаями та прикметами. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».
Домашнє завдання: вивчити слова пісні: « Що ж ти нам , весна, принесла?»

4 група ( 2 год )

Тема заняття: «Промисловість міста Херсон. Сільське господарство. Туризм».

Проведення заняття: Знайомство з промисловістю міста ( харчова завод  «Данон-Дніпро», легка, деревообробна і целюлозно-паперова, машинобудівна галузь , завод « Палада», електротехнічна, виробництво гумових та пластмасових виробів , хімічна та фармацевтична и промисловість). Сільське господарство Херсонщини.

Домашнє завдання:  підібрати  матеріал про один з промислових обєктів  Херсона.

11.05

2 група

Проведення заняття :   « Весняний день-рік годує. Явдоха. Обрядові пісні-веснянки».

Проведення заняття: Знайомство з традиціями , обрядами, звичаями та прикметами. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».
Домашнє завдання: вивчити слова пісні: « Що ж ти нам , весна, принесла?»

12.05

3 група

Проведення заняття :   « Весняний день-рік годує. Явдоха. Обрядові пісні-веснянки».

Проведення заняття: Знайомство з традиціями , обрядами, звичаями та прикметами. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».
Домашнє завдання: вивчити слова пісні: « Що ж ти нам , весна, принесла?»

13.05

4 група

Підбір матеріалу для заняття за темою: «Підсумкове заняття. Туризм».

Проведення  заняття: Туризм.( водний, екотуризм, зелений туризм …). Показ відео , фото.

Проведення тестування: « Мій рідний Херсон ».

Домашнє завдання:  підібрати матеріал за темою: «Мій тур  по Херсонщині».

 

 

15.05

1 група  (2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою: «Вербна неділя. Страсний тиждень ».

Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією, традиціями, обрядами. Прислівя та приказки повязані зі святом. Чудодійні властивості верби. Страсний тиждень. Традиції та заборони. 

Проведення бесіди:  «Ми знаємо правила дорожнього руху».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання : Вивчити декілька прислівїв про вербу. Подавитися відео : «Дітям про вербну неділю » . Ютуб.

 

3 група  (2 год )

Тема заняття: «Вербна неділя. Страсний тиждень ».

Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією, традиціями, обрядами. Прислівя та приказки повязані зі святом. Чудодійні властивості верби. Страсний тиждень. Традиції та заборони. 

Проведення бесіди:  «Ми знаємо правила дорожнього руху».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання : Вивчити декілька прислівїв про вербу. Подавитися відео : «Дітям про вербну неділю » . Ютуб

16.05

2 група  (2 год )

Тема заняття: «Вербна неділя. Страсний тиждень ».

Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією, традиціями, обрядами. Прислівя та приказки повязані зі святом. Чудодійні властивості верби. Страсний тиждень. Традиції та заборони. 

Проведення бесіди:  «Ми знаємо правила дорожнього руху».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання : Вивчити декілька прислівїв про вербу. Подавитися відео : «Дітям про вербну неділю » . Ютуб.

4 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою : «Географія і кліматичні умови Херсонської області. Грунти. Природні копалини ».

Проведення заняття: Знайомство з географією та кліматичними умовами Херсонської області ( правобережжя та лівобережжя- піщані арени, острова, пустеля або Олешківськи піски, рукотворний ліс,  Станіславські гори, озеро  Сиваш, Кінбурська коса, острів Джарилгач… .)Копалини- цегляно-черепичні глини, мергель, сіль, торф.

Проведення бесіди  за темою : «Безпека на дорозі-безпека життя».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання : Презентація за темою : «Острів Джарилгач».

17.05

1 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою: «Свято Великдень ».

Проведення заняття : Знайомство  зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем ).Обряди, Традиції свята.10 цікавих фактів про Великдень.

Бесіда: «Безпечна дорога до дому».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

 Домашнє   завдання: Подивитися відео: « Пасхальні традиції в різних країнах». Скласти розповідь: « Пасха в коли нашої родини».

4 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою : «Райони Херсонської області та найбільші міста».

Проведення заняття : Ознайомлення з районами Херсонської області ( Бериславський , Генічеський ,  Скадовський , Херсонський ). Робота по мапі, показ фото , малюнків. Знайомство з містами : Олешки,  Каховка , Нова Каховка , Берислав , Скадовськ, Гола Пристань. Історія , визначні  місця, памятки.

Бесіда : « Безпечна дорога до дому».

18.05

2 група ( 2 год )

Тема заняття: «Свято Великдень ».

Проведення заняття : Знайомство  зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем ).Обряди, Традиції свята.10 цікавих фактів про Великдень.

Бесіда до Дня вишиванки: « Вишиванка- це генетичний код українців».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

 Домашнє   завдання: Подивитися відео: « Пасхальні традиції в різних країнах». Скласти розповідь: « Пасха в коли нашої родини».

 

19.05

3 група ( 2 год )

Тема заняття: «Свято Великдень ».

Проведення заняття : Знайомство  зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем ).Обряди, Традиції свята.10 цікавих фактів про Великдень.

Бесіда до дня вишиванки: « Вишиванка- це генетичний код українців».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

 Домашнє   завдання: Подивитися відео: « Пасхальні традиції в різних країнах». Скласти розповідь: « Пасха в коли нашої родини».

20.05.

4 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою : «Рослинний  світ Херсонщини».

Проведення заняття : Знайомство з рослинами які ростуть на Херсонщині (морське узбережжя-кермек, колосняк; плавні Дніпра-верба ,очерет, півники;  у воді річок і озер- глечики жовті, латаття, ряска; піщані арени- чебрец, сосни , дереза дніпровська )

Бесіда до дня вишиванки: « Вишиванка- це генетичний код українців».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Підібрати матеріал і зробити презентацію про одну із рослин яка росте на Херсонщині.

22.05

1 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою : « Писанка- традиція українського народу».

Проведення заняття: Бесіда: « Пасхальне диво-писанка». ( Історична довідка, символіка кольорів, Легенда про писанку)

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання :Подивитися відео : «Легенда про писанки і крашанки». Ютуб. Вивчити вірш : « Писанка». Катерина Перелісна.

3 група ( 2 год )

Тема заняття : « Писанка- традиція українського народу».

Проведення заняття: Бесіда: « Пасхальне диво-писанка». ( Історична довідка, символіка кольорів, Легенда про писанку)

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання :Подивитися відео : «Легенда про писанки і крашанки». Ютуб. Вивчити вірш : « Писанка». Катерина Перелісна.

23.05

2 група ( 2 год )

Тема заняття : « Писанка- традиція українського народу».

Проведення заняття: Бесіда: « Пасхальне диво-писанка». ( Історична довідка, символіка кольорів, Легенда про писанку)

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання :Подивитися відео : «Легенда про писанки і крашанки». Ютуб. Вивчити вірш : « Писанка». Катерина Перелісна.

4 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою: « Червонокнижні види».

Проведення заняття : Розповідь  про червонокнижні види рослин Херсонщини. ( конвалія, латаття біла, лілія лісова,  нарцис вузьколистій,  зозулині черевички справжні ) . Показ фото , малюнків. Легенда про лататтю (квіти русалок).

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання:  Подивитися відео : « Червона книга України».  Зробити малюнок рослин з Червоної книги України.

24.05

1 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою: « Практичне заняття :  Як народжується писанка».

Проведення заняття: Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка,

Мальованка). Символіка малюнків та кольорів. Показ фото , малюнків.

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Розмалювати писанку по шаблону.

4 група ( 2 год )

Підбір матеріалу для заняття за темою: «Різноманітність фауни області. Зникаючі види тварин»

Проведення заняття : Розповідь про різноманітність фауни Херсонщини :  степова  зона-лисиця, бабак,  косуля, фазан ,гадюка, каракут, полоз ; Чорне море- дельфіни, оселедець, білуга, скат, акула-катран, медузи, краби, рапани ; прісні водойми-карась, сом, окунь, щука , білий амур, товстолобик; плавні річок-бобер, видра, ондатра;  на деревах  гніздяться -лебідь, баклан, пелікан. Показ фото, малюнків.

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання :  Знайти матеріал. Скласти розповідь про зникаючі види тварин.

 

25.05

2 група ( 2 год )

Тема заняття: « Практичне заняття :  Як народжується писанка».

Проведення заняття: Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка,

Мальованка). Символіка малюнків та кольорів. Показ фото , малюнків.

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Розмалювати писанку по шаблону.

 

26.05

3 група ( 2 год )

Тема заняття: « Практичне заняття :  Як народжується писанка».

Проведення заняття: Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка,

Мальованка). Символіка малюнків та кольорів. Показ фото , малюнків.

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання: Розмалювати писанку по шаблону.

27.05

4 група ( 2 год  )

Підготовка матеріалу для заняття за темою: «Дніпровські плавні. Природоохоронна діяльність на Херсонщині».

Проведення заняття: Розповідь про дніпровські плавні « Херсонська Венеція» природний комплекс:  озера і рукава річок ( робота по мапі);острова, рослини , тварини, птахи. Природоохоронна діяльність по збереженню плавнів.

Консультація батьків, розмова з дітьми.

Домашнє завдання:  розгадати кросворд про птахів.

29.05

1 група

Підготовка матеріалу для заняття за темою: « Підсумкове заняття».

Проведення заняття: Гра-вікторина: « Я і моя Україна».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

3 група

Підготовка матеріалу для заняття за темою: « Підсумкове заняття».

Проведення заняття: Гра-вікторина: « Я і моя Україна».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

30.06

2 група

Підготовка матеріалу для заняття за темою: « Підсумкове заняття».

Проведення заняття: Гра-вікторина: « Я і моя Україна».

Консультація батьків, розмова з дітьми.

4 група

Підготовка матеріалу для заняття за темою: «Біосферний заповідник « Асканія Нова». Історія родини Фальц-Фейнів».

Проведення заняття : Знайомство з заповідником « Асканія Нова ».( Історія створення , тваринний і рослинний світ заповідника ) Показ фото, малюнків, перегляд відео. Історія родини Фальц-Фейнів.

Вікторина : «Подорож Батьківщиною».

 

Консультація батьків, розмова з дітьми.

24.04.2022

Тема: "Писанка"

- Розповідь і розгляд символів малюнків для писанок (вода, тварини, сітка, берегиня, колір)

 

Домашнє завдання: 

Відео "Крапінка, мальованка, писанка. Роспис пасхальних малюнків".

Ютуб "Трудове начання"

Зробити свій пасхальний малюнок

22.04.2022

Тема: "Писанкарство"

- Історія виникнення писанок

-Види офорбованих яєць: 

красанки, крапанки, шкрябанки, мальованки, писанки

 

Домашнє завдання: розмалювати яйце за допомогою крапанок.

20.04.2022

Тема: "Художній роспис"

- Петрипівський роспис 

- Опішнянський роспис 

- Самчинівський роспис 

2. Бесіда з дітьми: "Який розпис ближчий до тебе"

 

Домашнє завдання:  "Петрівка. 7 чудес України."

17.04.2022

Тема: Найвідоміші науковці України. 

Розповідь: 

Йосип Тимченко, Ігор Сикорський, Петро Бобонич, Євген та Борис Патони, Микола Амосов, Вячеслав Петров. 

Домашнє завдання: 

Перегляд відео: "топ 7 українских вчених" youtube kozak.ua

15.04.2022

Тема: Найвідоміші співаки України. 

1. Розповідь про сучасних співаків: 

Кузьма Скрябін, Монатік, Тіна Кароль, Макс Барських

2. Бесіда: Чому пісні цих співаків їм подобаються. 

Домашнє завдання: 

Створити танок під пісню улюбленого співака

13.04.2022

Тема: "Найвідоміші спортсмени України"

 

1. Розповідь про відомих спортсменів України: 

Андрій Шевченко, Яна Клочкова (золота рибка), брати Кличко, Ольга Харман (українська шабля)

2. Бесіда з дітьми: "Твій вид спорту"

 

Домашнє завдання: 

Малюнок "Спорт в моєму житті"

10.04.2022

Тема:

Герби міст Херсонської області 

1 Показ і опис гербів:

м. Берислав, Каховки, Олешків, Голої Пристані, Скадовська

Домашнє завдання:

Придумати та намалювати герб нашого гуртка. 

08.04.2022

Тема: Герб міста Херсона

1 Показ і опис герба 

2 Історія герба 

Домашнє завдання: 

Придумай герб родини 

6.04.2022

Тема:

Увічнення пам'яті про відомих херсонців у назвах вулиць та пам'ятниках

1 Згадка про виданих людей  міста Херсона: Суворов, Ушаков, Дж. Говард, Потьмкін. 

2 Розповідь про Гетмана Сагайдачного, Пилипа Орлика, Василя Стуса чиї імена увічнені в назвах вулиць. 

Домашнє завдання: 

Підібрати матеріали про Івана Богуна

5.04.2022

Тема: Вікторина "Що ти знаеш про козаків"

Перебіг заняття: 

1. Проведення вікторини

2. Підсумки вікторини 

 

Домашнє завдання: 

Розмалювати по шаблону 

3.04.2022

Тема: Козацькі звичаї та традиції. Козацька педагогіка 

Перебіг заняття: 

1. Козацбкі звичаї та традиції 

- Статус козака 

-Статус молодика та джури 

-Освіта 

2. Козацька педагогіка

 

Домашнє завдання: 

Вивчити вірш про козака 

1.04.2022

Тема: Поява козаків на історичних шляхах України. Козацькі звичаї та традициії.

Перебіг заняття: 

1. Розповідь про появу перших козацьких військ

2. Перегляд відео: "Вільні люди: українське козацтво"

3. 7 фактів про козаків 

 

Домашнє завдання:

Перегляд відео "Запорозька січ" 

23.03.2022

Тема: Пам'ятники козацтву на Херсонщині

Перебіг заняття: 

1. Показ фотографій пам'ятників

2. Розповідь про пам'ятник Богданові Хмельницькому (Тягинка)

Домашнє завдання: 

Підібрати матеріал про меморіал "Слава українському козацтву"

27.03.2022

Тема: Заснування міста Херсона. 

Перші будівничі: О.В. Суворов, Ф.Ф. Ушаков, Дж. Говард

Перебіг заняття:

1. Розповідь про заснування міста Херсона. 

2. Знайомство з О.В. Суворовим, Ф.Ф. Ушаковим. 

Домашнє завдання:

Переглянути відео ютуб "Історія Херсона. "

Намалювати "Мій улюблений куточок Херсону"

14.03.2022

Шановні батьки!

Пропоную відволікти діток від стресу в ці складні часи і згадати як кожного вечора ви разом читали або слухали казки. На цей тиждень мі візьмемо розважальні казки: 

  • Аудіоказки "Світ казок"
  • "Яка користь від комах"
  • "Навіщо йде дощ"
  • "Чому речі падають".

Після прослуховування казок пропоную: 

1. Намалювати комах

2. Намалювати весняний дощ

20.02.2022

Тема: Природні багаства Херсонщини. 

Перебіг заняття: 

Продовжуємо знайомитись з природними багатсвами Херсонщини.

а) Заповідники 

б) Ліс. Пустеля

в) Червона книга

 

Домашнє завдання: 

відео youtube: "7 чудес української природи"

18.02.2022

Тема: Природні багатства Херсонщини.

Перебіг заняття: 

1. Ознайомлення з природними ресурсами Херсонщини 

а) водний ресурс 

б) рослинний і тваринний світ 

 

Домашнє завдання: 

Прочитати вірш, намалювати природні багаства які зустрічаються на Херсонщині.

16.02.2022

Тема: Херсонська область. географічне розташування. Бесіда "Україна єдина"

Перебіг заняття:

1. Знайомство с історією міста Херсона та області. 

2. Херсон на карті України. 

3. Бесіда: "Одна, єдина, неділима Україна"

 

Домашнє завдання: 

прочитати історію створення Херсонської області. 

 

На занятті були присутні 8 дітей. 

28.01.22

Тема: українські билини і легенди. Легенди про Кирила Кожум’яка. Легенда «Котигорошко» .

Перебіг заняття:

  • Знайомство з легендами
  • Складання портрету опису чоловічих героїв легенд.

Домашнє завдання:

Переглянути мультфільм «Пригоди Котигорошка і його друзів» .

Намалювати героїв цієї казки.

 

На занятті були 7 чол. 

30.01.22

Тема: «Народні ігри»

Перебіг заняття:

  • Знайомство з народними іграми
  • Вивчення вірша до гри «Подоляночка»

 

Домашне завдання:

Повторити вірш до гри і придумати свою гру. 

На занятті були 8 чол. 

02.02.2022

Тема: "Підсумкове заняття. Легенди і казки на новий лад".  Казка "Чарівна хустка". 

Перебіг заняття: 

1. Ознайомлення з казкою. 

2. Знайомство з елементами українського національного костюма головних героїв казки. 

Домашнє завдання:

Ромалювати хустинку.

 

На занятті було 6 чоловік. 

04.02.2022

Тема: "Моя країна Україна. Географічне розташування". 

Перебіг заняття:

1. Ознайомлення з географічним розташуванням України. 

2. Знайомство з картою, глобусом. 

 

Домашнє завдання:

Розгадати ребус.

 

На занятті було 7 чоловік. 

06.02.2022

Тема: Природні багатства України. 

Перебіг заняття: 

1. Перегляд відео - урока

2. Розгадування загадок

 

Домашнє завдання: 

Вивчити вірш. 

Намалювати малюнок "Мій Дніпро."

 

На занятті було 8 чоловік. 

09.02.22

Тема: Столиця України.

Перебіг заняття: 

 

1. Знайомство з столицею України 

2. Перегляд відео: Київ - столиця України. 

 

Домашнє завдання: 

Прочитати легенду про заснування Києва.

На занятті були присутні 7 дітей. 

11.02.2022

Тема: області України 

Перебіг занятті: 

1. Ознайомлення з областями України 

2. Перегляд відеожурнала "Про дійсно цікаві факти про кожну область України"

 

Домашнє завдання:

Розмалювати карту України.

На занятті були 8 дітей. 

13.02.2022

Тема: Держави сусіди. 

Перебіг занятті: 

 

1. Знайомство з державами сусідами. 

2. Робота з картою.

 

Домашнє завдання:

Перегляд відео з YouTube. 

 

На занятті були присутні 7 дітей. 

Вітаю батьків і вихованців з Новим роком!


Міні-проект "Свято української хустки"


Старанно працюємо на занятті


07 листопада 2021 р.

Тема: ,,Маковея. Спас."

Присутньо 8  дітей.

05 листопада 2021 р.

Тема: ,,Івана Купала. Купальські пісні.''

Присутньо 7 дітей.

03 листопада 2021 р.

Тема: Ботанічний сад. Рослини Херсонщини.

Мета: Ознайомити дітей з рослинами Херсонщини, які представлені в Ботанічному саду..

 

Перебіг заняття

1.      1. Екскурсія по Ботанічному саду. Ознайомлення вихованців з флорою області.

2.   Збір листя. Виготовлення віночка

3.   Виготовлення флористичного букету.

 

Домашнє завдання

Намалювати осінній пейзаж і скласти розповідь.


29 жовтня 2021 р.

Підсумкове заняття 

Мета: Закріпити знання дітей про символи України.

Прививати дітям любов до Батьківщини

 

Перебіг заняття

1.      Розповіді дітей про рослини-символи України (калина, соняшник, волошка, мак)

2.      Розповіді дітей про тварин-символів Країни (корова, кінь, коза)

3.      Показ малюнків за темою: «Обереги України – обереги родини».

 

Домашнє завдання

 Зробити, або намалювати оберіг для своєї сімї 


27 жовтня 2021 р.

Тварини-символи України

Мета: Ознайомити дітей з тваринами-символами України;
            розвити пам'ять, увагу;

           виховати дбайливе ставлення до історії країни

Перебіг заняття

1.  Розповідь про символи України
- Кінь
- Корова

 - Півень

2. Розгадування загадок, відгадування казок

3. Читання легенд

Домашнє завдання

Намалювати одну з тварин-символів України


До уваги вихованців !

З 25.10.2021 діє дистанційне навчання. Заняття проходять в Google класі за розкладом.


"Безпечна дорога додому"

Вихованці гуртка прийняли активну участь в марафоні "Безпечна дорога додому"


Вітаю з початком нового навчального року!

Вас чекає цікава подорож в країну Знань,
веселі перерви, неповторні конкурси та перші шкільні друзі! 

 

Запрошую ваших дітей віком 6-7 років на заняття гуртка "Мій рідний край - Херсонщина".

На заняттях ваші діти ознайомляться з українськими звичаями та традиціями, багатством і красою української мови, народними звичаями , традиціями, забавами.

Чекаємо саме на Вас!

 


Новий навчальний рік-це свято!

Головною метою роботи гуртка, за програмою «Мій рідний край - Херсонщина» є розширення знань про історію України та своєї малої Батьківщини – Херсонського краю, ознайомлення з українськими звичаями та традиціями, багатством і красою української мови, виховання позитивних стереотипів поведінки на прикладі життєвих доль видатних українців, виховання поваги до минулого України та Херсонщини, а також збереження української національної ідентичності.

 

Завдання програми:

     - проаналізувати роль сім’ї, родини, роду в житті кожної людини на основі творів української літератури та власного життєвого досвіду,

     - дати загальне уявлення про географічне положення України, її столицю, держави-сусіди, області, державні та народні символи, основні етапи історичного розвитку,

     - ознайомити вихованців з матеріальними і духовними цінностями українського народу, такими як мова, побут, звичаї та свята, традиційні види господарювання,

     - розширити їх знання про історію та культурні здобутки українців та інших народів, які проживали з найдавніших часів і до сьогодення в межах сучасної Херсонської області,

      - проаналізувати факти біографій відомих українців минулого і сучасності,

 - виховувати почуття поваги до діячів, які зробили важливий внесок в процвітання Херсонського краю, прославились своїми інтелектуальними, спортивними та творчими досягненнями,

 - формувати розуміння бережливого ставлення до пам’яток історії та культури, усвідомлення своєї відповідальності за майбутнє України та Херсонщини,

 - виховувати високу патріотичну свідомість, почуття вірності та любові до України та Херсонщини, поваги до їх культурного та історичного минулого, народної та державної символіки,

 - виховувати почуття любові до української мови як державної, формувати потребу її вивчати та спілкуватися нею.