1-9 БЕРЕЗНЯ
9 березня особлива дата для українців – День народження Тараса Григоровича Шевченка. Його називають нашим пророком, Великим Кобзарем і українським генієм. Шевченко був відомий і боротьбою за визволення українського народу.
Пройшло 210 років від народження Великого Кобзаря, проте кожне слово, написане поетом, і досі актуальне. Український видатний митець залишив кілька важливих послань, які для українців стали закликом до дії.
Навчання гуртка в 2023-2024 році буде проходити в дистанційному форматі
В вересні були проведені бесіди присвячені до Дня партизанської слави України. Діти зробили малюнки за темою «жовта стрічка – символ свободи, нескореності, перемоги».
Також в вересні місяці діти повторювали правила дорожнього руху, складали розповіді, відгадували загадки, обігравали ситуації. Підсумком стала учать у виставки малюнків : «Увага, діти на дорозі».
16.01
1 група і 3 група
Тема : Людина без роду , як листок без дерева. Яка ваша родина .
Перебіг заняття :
Розповідь про свою родину. «Сім .Я»
Гра : Сім я – яка вона. Підібрати сім прикметників.
Кросворд : Члени родини.
Домашнє завдання : Вивчити вірш «Сім’я» В . Гринько
17.01
2 група
Тема : Людина без роду , як листок без дерева. Яка ваша родина .
Перебіг заняття :
Розповідь про свою родину. «Сім .Я»
Гра : Сім я – яка вона. Підібрати сім прикметників.
Кросворд : Члени родини.
Домашнє завдання : Вивчити вірш «Сім’я» В . Гринько
4 група
Тема : Україна – наша держава. Поняття про краєзнавство. Т/б військовий період.
Перебіг заняття :
Легенди про Україну. ( Читання і переказ)
Вірш про Україну. Наталія Зарічна.
Поняття про краєзнавство.
Т/б в військовий період.
18.01
1 група
Тема: «Моя мама чарівниця . Татові руки не для нудьги».
Перебіг заняття :
Опис матусі і татуся. Читання казки. Казка «Мамине серденько » І. Мацько . Прослуховивання пісні
« Тато може» .
Домашнє завдання : Намалювати свою родину.
19.01
2 група
Тема: «Моя мама чарівниця . Татові руки не для нудьги».
Перебіг заняття :
Опис матусі і татуся. Читання казки. Казка «Мамине серденько » І. Мацько . Прослуховивання пісні
« Тато може» .
Домашнє завдання : Намалювати свою родину.
20.01
3 група
Тема: «Моя мама чарівниця . Татові руки не для нудьги».
Перебіг заняття :
Опис матусі і татуся. Читання казки. Казка «Мамине серденько » І. Мацько . Прослуховивання пісні
« Тато може» .
Домашнє завдання : Намалювати свою родину.
21.01
4 група
Тема :« Київ – столиця України. Історія Київа».
Перебіг заняття:
Легенди про Київ. Старовинний і сучасний Київ. ( перегляд відео і фото )
Домашнє завдання : Переглянути відео з ютубу «Київ- столиця України ».
23.01
1 група і 3 група
Тема : « Для чого потрібні руки » Е. Пермяк
« Сьома донька » В. Сухомлинський .
Перебіг заняття :
Читання , переказ оповідання , гра : «ланцюжок » ,
Переказ по ролям.
Домашнє завдання : Скласти оповідання « Для чого потрібні руки на свій лад ».
24.01
2 група
Тема : « Для чого потрібні руки » Е. Пермяк
« Сьома донька » В. Сухомлинський .
Перебіг заняття :
Читання , переказ оповідання , гра : «ланцюжок » ,
Переказ по ролям.
Домашнє завдання : Скласти оповідання « Для чого потрібні руки на свій лад ».
4 група
Тема : «Подорож вулицями Києва » .
Перебіг заняття :
Заочна екскурсія по місту :Андріївський узвіз , Софіївська площадь , Поділ , Хрещатик , Печерські пагорби …
Домашнє завдання : Переглянути відео з ютуба « Старий Київ ». телеканал 1+1
25.01
1 група
Тема :« Прислів я про родину. У сім ї дружать – живуть не тужать».
Перебіг заняття :
Читання , розбір прислів їв ; гра : «З еднай прислів я з малюнком » ).
Домашнє завдання : Вивчити кілька прислів їв . Зробити малюнок.
4 група
Тема : «Державні свята » .
Перебіг заняття :
Розповідь про державні свята в Україні , історія появи свят , традиції святкування .
Домашнє завдання : Скласти розповідь : «Державне свято в колі родини ».
26.01
2 група
Тема :« Прислів я про родину. У сім ї дружать – живуть не тужать».
Перебіг заняття :
Читання , розбір прислів їв ; гра : «З еднай прислів я з малюнком » ).
Домашнє завдання : Вивчити кілька прислів їв . Зробити малюнок.
27.01
3 група
Тема :« Прислів я про родину. У сім ї дружать – живуть не тужать».
Перебіг заняття :
Читання , розбір прислів їв ; гра : «З еднай прислів я з малюнком » ).
Домашнє завдання : Вивчити кілька прислів їв . Зробити малюнок.
28.01
4 група
Тема : « Природні багатства України » .
Перебіг заняття :
Розповідь про земельні ресурси України , природні ресурси України , робота по мапі України ,
Загадки .
Домашнє завдання: Скласти кросворд на тему: « Природні копалини України » .
1.02
1 група
Тема заняття :« Тато» В. Сухомлинський, «Маміни руки » В. Грінчак.
Перебіг заняття: Читання творів , відповідь на запитання . Бесіда: «Мої обов’язки в родині».
Домашнє завдання: Скласти лист-пам ятку : «Я помічник у дома ».
4 група
Тема заняття : «Здобутки і перемоги України в Європі і в світі. Імідж України сьогодні.»
Перебіг заняття:
Економічні показники , здобутки в спорті , участь і перемога в пісенному конкурі «Євробачення» , розробки в авіакосмічній галузі; Імідж України сьогодні під час військової агресії Росії.
Домашнє завдання : Підібрати матеріал про сучасних спортсменів , співаків , науковців України.
Як зараз вони допомагають державі.
2.02
2 група
Тема заняття :« Тато» В.Сухомлинський, «Маміни руки » В. Грінчак.
Перебіг заняття: Читання творів , відповідь на запитання . Бесіда : « Мої обов язки в родині » .
Домашнє завдання: Скласти лист-пам ятку : «Я помічник у дома ».
3.03
3 група
Тема заняття :« Тато» В.Сухомлинський, «Маміни руки » В. Грінчак.
Перебіг заняття: Читання творів , відповідь на запитання . Бесіда : « Мої обов язки в родині » .
Домашнє завдання: Скласти лист-пам ятку : «Я помічник у дома ».
4.04
4 група
Тема заняття :« Віртуальна подорож картою України та Європи».
(місця де зараз знаходяться діти).
Перебіг заняття :
Розповідь дітей про міста і селища де зараз вони перебувають , історія і пам ятки цих міст показ фото або малюнків .
Домашнє завдання : зробити малюнок за темою : « Що там за вікном? »
6.02
1група
Тема: « Складання родинного дерева ».
Перебіг заняття : Розповідь про членів родини, розбір таких понять як сестра, брат ,мати , батько, двоюрідні брати і сестри, дідусі і бабусі, троюрідні сестри і брати, двоюрідні тітки і дядьки …;розповідь про родинне дерево, як воно складається; складання родинного дерева по шаблону
Домашнє завдання : розмалювати шаблон родинного дерева.
3 група
Тема: « Складання родинного дерева ».
Перебіг заняття: Розповідь про членів родини, розбір таких понять як сестра, брат ,мати , батько, двоюрідні брати і сестри, дідусі і бабусі, троюрідні сестри і брати, двоюрідні тітки і дядьки …;розповідь про родинне дерево, як воно складається; складання родинного дерева по шаблону
Домашнє завдання : розмалювати шаблон родинного дерева.
7.02
2 група
Тема: « Складання родинного дерева ».
Перебіг заняття: Розповідь про членів родини, розбір таких понять як сестра, брат ,мати , батько, двоюрідні брати і сестри, дідусі і бабусі, троюрідні сестри і брати, двоюрідні тітки і дядьки …;розповідь про родинне дерево, як воно складається; складання родинного дерева по шаблону.
Домашнє завдання : розмалювати шаблон родинного дерева.
4 група
Тема: « Краса і багатство української мови».
Перебіг заняття : Вірши українських письменників про красу мови ; видатні письменники України ; народні казки, прислів я, поговорки,щедрівки….
Домашнє завдання :підібрати і вивчити вірш про українську мову.
8.02
1 група
Тема : Виставка малюнків і фото : «Щасливі разом ».
Перебіг заняття :Бесіда : « Що таке щастя?», підбір фото для виставки з поясненням, монтаж індивідуальної виставки , показ ).
Домашнє завдання: підібрати і вивчити вірш про родину.
4 група
Тема: « Українські легенди , казки, прислів я.
Перебіг заняття :Читання легенди про козака-кобзаря. Порівняння подій з сьогоденням. Легенда про чуб козака . Читання та переказ казки за ролями «Лебідь, рак і щука.»
Домашнє завдання : Підібрати прислів я про взаємини між людьми.
9.02
2 група
Тема : Виставка малюнків і фото : «Щасливі разом ».
Перебіг заняття :Бесіда : « Що таке щастя?», підбір фото для виставки з поясненням, монтаж індивідуальної виставки , показ .
Домашнє завдання: підібрати і вивчити вірш про родину.
10.02
3 група
Тема : Виставка малюнків і фото : «Щасливі разом ».
Перебіг заняття :Бесіда : « Що таке щастя?», підбір фото для виставки з поясненням, монтаж індивідуальної виставки , показ .
Домашнє завдання: підібрати і вивчити вірш про родину.
11.02
4 група
Тема: «Українські билини, пісні, щедрівки.
Перебіг заняття:
Поняття билини, читання серії билин про Іллю Муромця, прослуховивання пісень про Іллю Муромця , складання словесного портрету героя.
Домашнє завдання: намалювати портрет Іллі Муромця.
13.02
1 група
Тема: Підсумкове заняття.
Перебіг заняття:
«Якій рід - такий плід» ( розповіді про родинні династії, професії батьків, вибір майбутній професії ; вікторина : « Родина , родина – це вся Україна.»
Домашнє завдання: Підібрати і вивчити вірш про членів родини.
3 група
Проведення заняття за темою: Підсумкове заняття.
Перебіг заняття: «Якій рід - такий плід» ( розповіді про родинні династії, професії батьків, вибір майбутній професії ; вікторина : « Родина , родина – це вся Україна.»
Домашнє завдання: Підібрати і вивчити вірш про членів родини.
14.02
2 група
Тема: Підсумкове заняття.
Перебіг заняття: «Якій рід - такий плід» ( розповіді про родинні династії, професії батьків, вибір майбутній професії ; вікторина : « Родина , родина – це вся Україна.»
Домашнє завдання: Підібрати і вивчити вірш про членів родини.
4 група
Тема: « Херсонщина на мапі України. Природні багатства рідного краю.»
Перебіг заняття: Робота по мапі України; сусіди херсонщини ; вивчення обласних центрів України; природні багатства херсонщини ( будівельні матеріали , водний ресурс , земельний ресурс, розробка газу, добича кам яної солі ) .
Домашнє завдання: Вівчити назву обласних центрів України.
Робота над методичною розробкою за темою: « Українська хата- місце сили.»
15.02
1 група
Тема: « Віртуальна подорож картою України, та Європи. Місця де зараз знаходяться діти.»
Перебіг заняття: Розповіді дітей про місця тимчасового перебування. Особливості цих міст , селищ або країн. Показ фото або малюнків визначних пам яток.
Домашнє завдання : Скласти по мапі маршрут моєїї мрії. Скласти розповідь по темі : « Маршрут моєї мрії.»
4 група
Тема: « Херсон- наше рідне місто.»
Перебіг заняття: Історія і сучасність Херсону. Легенди про херсонщину. Показ відео та фото.
Домашнє завдання : прочитати легенду про херсонщину. Зробити малюнок .
16.02
2 група
Тема: « Віртуальна подорож картою України, та Європи. Місця де зараз знаходяться діти.»
Перебіг заняття: Розповіді дітей про місця тимчасового перебування. Особливості цих міст , селищ або країн. Показ фото або малюнків визначних пам яток.
Домашнє завдання : Скласти по мапі маршрут моєїї мрії. Скласти розповідь по темі : « Маршрут моєї мрії.»
17.02.
3 група
Тема: « Віртуальна подорож картою України, та Європи. Місця де зараз знаходяться діти.»
Перебіг заняття: Розповіді дітей про місця тимчасового перебування. Особливості цих міст , селищ або країн. Показ фото або малюнків визначних пам яток.
Домашнє завдання : Скласти по мапі маршрут моєїї мрії. Скласти розповідь по темі : « Маршрут моєї мрії.»
18.02
4 група
Тема: « Гра- мандрівка: Вулицями тихого Херсону.»
Перебіг заняття: Перегляд відео та фото про Херсон ; розповідь про історичні місця Херсону.
Домашнє завдання : знайти матеріал і скласти розповідь про вулицю Херсона .
20.02
1 група
Тема: «Конкурс листів другові : Я розкажу тобі про Україну».
Перебіг заняття: Читання листів-розповідей про цікаві історичні міста України , або про місця які дорогі твоєму серцю. Читання віршів, показ фото або малюнків.
Домашнє завдання: Скласти кросворд використовуючи назви річок України.
3 група
Тема: «Конкурс листів другові : Я розкажу тобі про Україну».
Перебіг заняття: Читання листів-розповідей про цікаві історичні міста України , або про місця які дорогі твоєму серцю. Читання віршів, показ фото або малюнків.
Домашнє завдання: Скласти кросворд використовуючи назви річок України.
21.02
2 група
Тема: «Конкурс листів другові : Я розкажу тобі про Україну».
Перебіг заняття: Читання листів-розповідей про цікаві історичні міста України , або про місця які дорогі твоєму серцю. Читання віршів, показ фото або малюнків.
Домашнє завдання: Скласти кросворд використовуючи назви річок України.
4 група
Тема: «Лист другові. Херсон моїми очами.»
Перебіг заняття: Читання листів-розповідей про цікаві історичні міста Херсона, або про місця які дорогі твоєму серцю. Показ фото або малюнків до листів.
Домашнє завдання: скласти кросворд використовуючи назви вулиць Херсона.
22.02
1 група
Тема: « Державні символи України. Державний прапор. Державний гімн. Державний герб ».
Перебіг заняття : Знайомство з державними символами України. Історія створення державних символів . Легенди. Билини. Загадки.
Домашнє завдання : Вивчити слова гімна України. Намалювати герб або флаг України.
4 група
Тема : «Підсумкове заняття».
Перебіг заняття : Розгадування кросвордів складених дітьми . Виставка малюнків рідного міста. Розповідь про історію і традицію святкування Масляни .Як святкують родини її зараз і як святкували її раніше в Херсоні в мирний час.
Домашнє завдання : Скласти безпечний маршрут дороги з школи до дому називаючи кожну вулицю.
23.02
1 група
Тема: « Державні символи України. Державний прапор. Державний гімн. Державний герб ».
Перебіг заняття : Знайомство з державними символами України. Історія створення державних символів . Легенди. Билини. Загадки.
Домашнє завдання : Вивчити слова гімна України. Намалювати герб або флаг України.
24.02
3 група
Тема: « Державні символи України. Державний прапор. Державний гімн. Державний герб ».
Перебіг заняття : Знайомство з державними символами України. Історія створення державних символів . Легенди. Билини. Загадки.
Домашнє завдання : Вивчити слова гімна України. Намалювати герб або флаг України.
25.02
4 група ( 2 год )
Тема: «Найдавнішні люди на півдні України. Повсякдення життя»..
Перебіг заняття: Розповідь про перши поселення півдня України ( кіммерійці, скіфи ,сармати)
Показ фото і малюнків.
Домашнє завдання: Переглянути відео: «Історія України. Прадавні люди». Ютуб
Ютуб
27.02
1 група
Тема: «Легенди про Україну. Народні символи . Традиційна українська хата, її облаштування та оздоблення.»
Перебіг заняття: Розповідь про народні символи України – святині українського народу ( хата, хліб, рушник , писанка, верба, калина…) Розповідь про українську хату.
Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенди про народні символи України.
3 група
Тема: «Легенди про Україну. Народні символи . Традиційна українська хата, її облаштування та оздоблення.»
Перебіг заняття: Розповідь про народні символи України – святині українського народу ( хата, хліб, рушник , писанка, верба, калина…) Розповідь про українську хату.
Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенди про народні символи України.
28.02
2 група
Тема: «Легенди про Україну. Народні символи . Традиційна українська хата, її облаштування та оздоблення.»
Перебіг заняття: Розповідь про народні символи України – святині українського народу ( хата, хліб, рушник , писанка, верба, калина…) Розповідь про українську хату.
Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенди про народні символи України.
4 група
Тема: «Знаряддя праці. Архіологія ,як наука».
Перебіг заняття : Архіологія- що вивчає і як допомагає. Знайомство з першими знаряддями праці , як вони використовувалися і із чого вони виготовлялися. Як змінювалися знаряддя праці.
Домашнє завдання: Переглянити відео в ютубе : « Знаряддя праці первісних людей »
1.03
1 група
Проведення заняття за темою: «Традиційна українська кухня».
Перебіг заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном ( пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш ,банош ,капусняк ; все що пов’язано с м’ясом ( сало, ковбаси, голубці , холодець ) , деруни тощо.
Домашнє завдання: Разом з батьками або з бабусею приготувати страву з української кухні
4 група
Проведення заняття за темою: «Войовничі , кочовики на херсонських степах: кіммерійці, скіфи, сармати , готи , гуни».
Перебіг заняття: Істрія стародавніх поселень в херсонських степах. Знайомство з побутом ,
Знаряддями праці , укладом життя стародавніх цивілізацій
Домашнє завдання: Переглянути відео « Дарій і скіфи .Легенди України.» , « Мистецтво скіфів» ютуб.
2.03
2 група
Проведення заняття за темою: «Традиційна українська кухня».
Перебіг заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном ( пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш ,банош ,капусняк ; все що пов’язано с м’ясом ( сало, ковбаси, голубці , холодець ) , деруни тощо.
Домашнє завдання: Разом з батьками або з бабусею приготувати страву з української кухні
3.03
3 група
Проведення заняття за темою: «Традиційна українська кухня».
Перебіг заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном ( пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш, банош, капусняк; все, що пов’язано з м’ясом (сало, ковбаси, голубці, холодець), деруни, тощо.
Домашнє завдання: Разом з батьками, або з бабусею приготувати страву з української кухні.
6.03
1 група
Тема: «Вишивка на рушниках та одязі. Символічне значення вишивки ».
Перебіг заняття: Розповідь про традицію вишивання в Україні. Традиційний вишитий одяг. Історія , традиції, обряди пов’язані з вишиванням. Рушник – оберіг української родини , хати , землі. Символіка орнаментів при вишиванні.
Домашнє завдання: Намалювати рушник . Зробити малюнки одягу ( сучасного або національного).
3 група
Тема: «Вишивка на рушниках та одязі. Символічне значення вишивки ».
Перебіг заняття: Розповідь про традицію вишивання в Україні. Традиційний вишитий одяг. Історія , традиції, обряди пов’язані з вишиванням. Рушник – оберіг української родини , хати , землі. Символіка орнаментів при вишиванні.
Домашнє завдання: Намалювати рушник . Зробити малюнки одягу ( сучасного або національного).
7 .03
2 група
Тема: «Вишивка на рушниках та одязі. Символічне значення вишивки ».
Перебіг заняття: Розповідь про традицію вишивання в Україні. Традиційний вишитий одяг. Історія , традиції, обряди пов’язані з вишиванням. Рушник – оберіг української родини , хати , землі. Символіка орнаментів при вишиванні.
Домашнє завдання: Намалювати рушник . Зробити малюнки одягу ( сучасного або національного).
4 група
Тема: «Греки колоністи на Херсонщині. Матеріальна і духовна культура ».
Перебіг заняття: Історія колонізації на Херсонщині .Грецьки поселення на півдні України (Ольвія ). Що внесла колонізація у життя населення .
Домашнє завдання: Переглянути відео : «Античні міста держави у Північному Причорномор’ї та Криму».ютуб
9.03
2 група
Тема : «Без верби і калини нема України. Барвінок, соняшник, волошка, мак, мальва- рослини-символи ».
Перебіг заняття: Розповідь про рослини-символи України .Легенди і загадки про соняшник, волошку , мак. Український віночок, з яких квітів плететься ? Чому?
Домашнє завдання: Намалювати соняшник. Подивитися відео: « Український віночок» ютуб Zhannetka Gan’ko
10.03
3 група
Тема : «Без верби і калини нема України. Барвінок, соняшник, волошка, мак, мальва- рослини-символи ».
Перебіг заняття: Розповідь про рослини-символи України .Легенди і загадки про соняшник, волошку , мак. Український віночок, з яких квітів плететься ? Чому?
Домашнє завдання: Намалювати соняшник. Подивитися відео: « Український віночок» ютуб
11.03
4 група
Тема : «Місто Олешки ».
Перебіг заняття: Історія створення міста . Олешки- територія унікальної природи та козацького духу. Олешківські Піски: таємниці і загадки української пустелі.
Домашнє завдання : Подивитися відео « Найбільша в Європі пустеля- в Україні». Ютуб
hannetka Gan’ko
13.03
1 група
Проведення заняття за темою: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»
Перебіг заняття: Розповідь про цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислів’я ,легенди ,загадки пов’язаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової пам’яті.
Домашнє завдання: Вивчити на пам’ять вірш « Хліб» Л. Компанієць
3 група
Проведення заняття за темою: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»
Перебіг заняття: Розповідь про цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислів’я ,легенди ,загадки пов’язаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової пам’яті.
Домашнє завдання: Вивчити на пам’ять вірш « Хліб» Л. Компанієць
14.03
2 група
Проведення заняття за темою: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»
Перебіг заняття: Розповідь про цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислів’я ,легенди ,загадки пов’язаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової пам’яті.
Домашнє завдання: Вивчити на пам’ять вірш « Хліб» Л. Компанієць
4 група
Проведення зазаняття темою: «Поява козацтва. Традиції козацької спільноти».
Перебіг заняття: Розповідь про історію виникнення козацтва. Традиції козаків: родина та виховання козаків; ставлення до старших, гості в козацьких родинах; побут і розваги козаків .Значення козацтва в історії України.
Домашнє завдання: Намалювати козаків . Подивитися відео « Звичаї та обряди козаків» українознавство 6 клас. Ютуб
15.03
1 група
Проведення заняття за темою : «Українськи народні інструменти».
Перебіг заняття: Знайомство з народними музичними інструментами України, показ фото( трембіта, сопілка. цимбали, кобза , литаври, гуслі, басоля-скрипка ,бандура, торбан). Прослуховування .
Домашнє завдання : Подивитися відео « Як козаки музичні інструменти шакали» ютуб. Намалювати один з музичних інструментів.
4 група
Проведення заняття за темою: «Заснування міста Херсона. Поступове заселення регіону».
Перебіг заняття: Розповідь про історію заснування міста. Показ фото, малюнків древнього Херсона. Перші поселення..
Домашнє завдання: « Історія Херсона» частина 1 ютуб
16.03
2 група
Проведення заняття за темою : «Українськи народні інструменти».
Перебіг заняття: Знайомство з народними музичними інструментами України, показ фото( трембіта, сопілка. цимбали, кобза , литаври, гуслі, басоля-скрипка ,бандура, торбан). Прослуховування .
Домашнє завдання : Подивитися відео « Як козаки музичні інструменти шакали» ютуб. Намалювати один з музичних інструментів.
17.03
3 група
Проведення заняття за темою : «Українськи народні інструменти».
Перебіг заняття: Знайомство з народними музичними інструментами України, показ фото( трембіта, сопілка. цимбали, кобза , литаври, гуслі, басоля-скрипка ,бандура, торбан). Прослуховування .
Домашнє завдання : Подивитися відео « Як козаки музичні інструменти шакали» ютуб. Намалювати один з музичних інструментів.
18.03
4 група
Проведення заняття за темою: «Традиційна українська хата, її облаштування і оздоблення».
Перебіг заняття: Українська хата- оберіг українського народу. Розповідь про українську хату , про її облаштування , оздоблення , про святі місця .Традиції і обряди які пов’язані з хатою. Що ми зберегли до сьогодні. Прислів’я про хату.
Домашнє завдання : Знайти та прочитати вірши про любов до української хати.
20.03
1 група
Тема заняття : «Тварини- символи України».
Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ). Загадки , прислів’я , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе коло людини».
Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.
3 група
Тема заняття: «Тварини- символи України».
Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ). Загадки , прислів’я , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе коло людини».
Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.
21.03
2 група
Тема заняття: «Тварини- символи України».
Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ). Загадки , прислів’я , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе коло людини».
Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.
4 група
Тема заняття: «Традиційна українська кухня».
Перебіг заняття :Історія створення української кухні. Головні страви українського столу створювались віками: Хліб І все що пов’язано з борошном ( пампушки , пироги , галушки, вареники, налисники ); борщ, куліш ,банош ,капусняк ; все що пов’язано с м’ясом ( сало, ковбаси, голубці , холодець ) , деруни тощо.
Домашнє завдання: Разом з батьками або з бабусею приготувати страву з української кухні
22.03
1 група
Тема заняття: «Підсумкове заняття. Птахи – символи України».
Перебіг заняття: Знайомство з птахами – символами України ( півень ,курка, лелека , ластівка , ворон зозуля, журавель, дятел, лебідь ,чайка, сорока, сова). Загадки , прислів’я. Переказ легенди про зозулю і чайку. Гра: «Хто так співає?»
Домашнє завдання : Подивитися відео: «Легенди про Ластівок», «Легенди про Шпаків». Зробити малюнки птахів- символів України.
4 група
Тема заняття: « Вишивка на рушниках та одязі херсонського регіону. Символічне значення».
Перебіг заняття: Знайомство з орнаментом півдня України ( квітково-рослинний ), також символічні зображення тварин на одязі :зозулі, півня, коня та оленя . Кольорові особливості вишивки( вишивка тільки чорними нитками або білими). Показ рушників .
Домашнє завдання :Розмалювати рушник.
23.03
2 група
Тема заняття: «Підсумкове заняття. Птахи – символи України».
Перебіг заняття: Знайомство з птахами – символами України ( півень ,курка, лелека , ластівка , ворон зозуля, журавель, дятел, лебідь ,чайка, сорока, сова). Загадки , прислів’я. Переказ легенди про зозулю і чайку. Гра: «Хто так співає?»
Домашнє завдання : Подивитися відео: «Легенди про Ластівок», «Легенди про Шпаків». Зробити малюнки птахів- символів України.
Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».
24.03
2 група
Тема заняття: «Підсумкове заняття. Птахи – символи України».
Перебіг заняття: Знайомство з птахами – символами України ( півень ,курка, лелека , ластівка , ворон зозуля, журавель, дятел, лебідь ,чайка, сорока, сова). Загадки , прислів’я. Переказ легенди про зозулю і чайку. Гра: «Хто так співає?»
Домашнє завдання : Подивитися відео: «Легенди про Ластівок», «Легенди про Шпаків». Зробити малюнки птахів- символів України.
Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».
25.03
4 група
Тема заняття :«Без верби і калини нема України. Рослини-символи України ».
Перебіг заняття: Розповідь про рослини-символи України .Легенди і загадки про соняшник, волошку , мак. Український віночок, з яких квітів плететься ? Чому?
Домашнє завдання: Намалювати соняшник. Подивитися відео: « Український віночок» ютуб Zhannetka Gan’ko
27.03
1 група
Тема заняття: «Уявна мандрівка. Київ-серце України».
Перебіг заняття: Андріївський узвіз, Софіївська площадь, Поділ, Хрещатик, Печерські пагорби.
Домашнє завдання:Переглянути відео з ютуба « Старий Київ » телеканал 1+1
2 група
Тема заняття: «Уявна мандрівка. Київ-серце України».
Перебіг заняття: Андріївський узвіз, Софіївська площадь, Поділ, Хрещатик, Печерські пагорби.
Домашнє завдання: Переглянути відео з ютуба « Старий Київ » телеканал 1+1
28.01
3 група
Тема заняття: «Уявна мандрівка. Київ-серце України».
Перебіг заняття: Андріївський узвіз, Софіївська площадь, Поділ, Хрещатик, Печерські пагорби.
Домашнє завдання:Переглянути відео з ютуба « Старий Київ » телеканал 1+1
4 група
Тема заняття: « Сніп і коровай, як обереги. Символіка Землі-Годувальниці»
Перебіг заняття: Розповідь про цінність хліба в українських родинах в давнину. Прислів’я ,легенди ,загадки пов’язаних з хлібом. Каравай- головний атрибут на святах, це символ добробуту, миру , любові . Дідух-символ родових традицій та родової пам’яті.
Домашнє завдання: Вивчити на пам’ять вірш « Хліб» Л. Компанієць
29.03
1 група
Тема заняття: «Легенди, вірші, пісні про місто Київ».
Проведення заняття: Знайомство з легендами про заснування Києва. Вірш «Київ» Ю.Турчина. Пісні про Київ: « Від Ігоря Шамо до Океану Ельзи».
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Легенда про заснування Києва». «Кий, Щек , Хорів- вигадка чи ні…» Намалювати пам’ятник засновникам Києва.
4 група
Тема заняття: «Тварини- символи України».
Перебіг заняття: Знайомство з тваринами -символами України ( корова, кінь, собака, коза, кішка, вовк, жаба ). Загадки , прислів’я , легенди. Гра: «По казкової дорожки біг..». Читання і переказ легенди « Кінь і собака», «Чому пес живе коло людини».
Домашнє завдання: Подивитися відео : « Легенди про тварин» ютуб. Знайти і прочитати легенду про лисицю. Підготувати переказ легенди.
30.03
2 група
Тема заняття: «Легенди, вірші, пісні про місто Київ».
Перебіг заняття: Знайомство з легендами про заснування Києва. Вірш «Київ» Ю.Турчина. Пісні про Київ: « Від Ігоря Шамо до Океану Ельзи».
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Легенда про заснування Києва». «Кий, Щек , Хорів- вигадка чи ні…» Намалювати пам’ятник засновникам Києва.
Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».
31.03
3 група
Тема заняття: «Легенди, вірші, пісні про місто Київ».
Перебіг заняття: Знайомство з легендами про заснування Києва. Вірш «Київ» Ю.Турчина. Пісні про Київ: « Від Ігоря Шамо до Океану Ельзи».
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Легенда про заснування Києва». «Кий, Щек , Хорів- вигадка чи ні…» Намалювати пам’ятник засновникам Києва.
Розробка бесіди: « Рушник від бабусі до онуки».
1.04
4 група ( 2 год)
Тема: «Підсумкове заняття».
Перебіг заняття: Закріплення поняття символів України( тварини, птахи, рослини, рушники, хліб, рушники).
Згадки, прислів’я, легенди. Гра: «Продовж прислів’я…».Прослуховування дитячої пісні « Український борщ». Гра : « А ми весело зваримо борщ».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Знайти і прочитати легенду про рослини-символи . Підготувати переказ легенди.
3.04
1 група ( 2 год)
Тема заняття: «Гра-мандрівка: 7 чудес Київа».
Перебіг заняття: Розповідь та показ ілюстрацій та фото . (Андріївська церква та Андріївський узвіз ,Будинок з химерами, Видубицький монастир, Володимирський собор, Києво-могилянська академія, Києво-Печерська Лавра, Софія Київська, Старий Поділ)
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Знайти додатковий матеріал про одну з споруд в місті Київ, яка входить до спадщини України.
3 група ( 2 год)
Тема заняття: «Гра-мандрівка: 7 чудес Київа».
Перебіг заняття: Розповідь та показ ілюстрацій та фото . (Андріївська церква та Андріївський узвіз ,Будинок з химерами, Видубицький монастир, Володимирський собор, Києво-могилянська академія, Києво-Печерська Лавра, Софія Київська, Старий Поділ)
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Знайти додатковий матеріал про одну з споруд в місті Київ, яка входить до спадщини України.
4.04
2 група ( 2 год )
Тема заняття: «Гра-мандрівка: 7 чудес Київа».
Перебіг заняття: Розповідь та показ ілюстрацій та фото . (Андріївська церква та Андріївський узвіз ,Будинок з химерами, Видубицький монастир, Володимирський собор, Києво-могилянська академія, Києво-Печерська Лавра, Софія Київська, Старий Поділ)
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Знайти додатковий матеріал про одну з споруд в місті Київ, яка входить до спадщини України.
4 група ( 2 год )
Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»
Перебіг заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні пові’я, звичаї та прикмети про погоду на Трійцю .Вивчення вірша.
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.
5.04
1 група ( 2 год )
Тема заняття: «Підсумкове заняття».
Перебіг заняття: Бесіда : «Цікаві факти про місто Київ.» Вікторина : « Київ -столиця України».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Підібрати та вивчити на пам’ять вірш про Київ.
4 група ( 2 год )
Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»
Перебіг заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських пісень .
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який плели на Івана Купала.
6.04
2 група ( 2 год )
Тема заняття : «Підсумкове заняття».
Перебіг заняття: Бесіда : «Цікаві факти про місто Київ.» Вікторина : « Київ -столиця України».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Підібрати та вивчити на пам’ять вірш про Київ.
7.04
3 група ( 2 год )
Тема заняття : «Підсумкове заняття».
Перебіг заняття: Бесіда : «Цікаві факти про місто Київ.» Вікторина : « Київ -столиця України».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Підібрати та вивчити на пам’ять вірш про Київ.
8.04
4 група ( 2 год )
Тема заняття: « Свято Покрови».
Перебіг заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови. Читання легенди. День українського козацтва, День захисника України. Храми на честь Покрови.
Консультація батьків, розмови з дітьми.
Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ
10.04
1 група
Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»
Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні повір’я, звичаї та прикмети про погоду на Трійцю .Вивчення вірша
Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.
3 група
Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»
Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні повір’я, звичаї та прикмети про погоду на Трійцю .Вивчення вірша.
Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.
11.04
3 група
Тема заняття: «Народні свята. Зелені свята. Трійця.»
Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами народних свят : Зелені свята , Трійця .Народні поврі’я, звичаї та прикмети про погоду на Трійцю .Вивчення вірша.
Домашнє завдання: Намалювати хату прикрашену до свята Трійці.
4 група
Тема заняття: «День Святого Миколая».
Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.
Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування у вашому домі.»
Домашнє завдання: Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.
12.04
1 група
Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських пісень .
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який плели на Івана Купала.
4 група
Тема заняття: «Новий Рік».
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями Святкування Нового Року. Легенда : «Золоте павутиння» . Новорічна вікторина.
Домашнє завдання: Зробити малюнок: « Ялинка в моєму домі». Скласти розповідь: « Новорічні традиції моєї родини».
13.04
2 група
Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських пісень .
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який плели на Івана Купала.
14.04
3 група
Тема заняття : «Івана Купала. Купальські пісні . Маковея. Спас.»
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами народних свят. Прослуховування купальських пісень .
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Купальські та жниварські пісні» ютуб , намалювати вінок ,який плели на Івана Купала.
15.04
4 група
Тема заняття: «Різдво. Колядки. Щедрівки».
Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами головного свята християн України- Різдвом Христовим. Читання легенди : « Чому на Різдво прикрашають ялинки» .
Домашнє завдання: Подивитися відео : « Різдво. Легенди України».ютуб . Скласти розповідь : « Різдвяні традиції моєї родини».
17.04
1 група
Тема заняття : «Маковея. Спас»
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами та прикметами свята .
Домашнє завдання: Подивитися відео: «Дітям про медовий спас». Ютуб.
3 група ( 2 год )
Тема заняття: «Маковея. Спас»
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами та прикметами свята .
18.04
2 група
Тема заняття: «Маковея. Спас»
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами та прикметами свята .
Домашнє завдання: Подивитися відео: «Дітям про медовий спас». Ютуб.
4 група
Тема заняття : «Різдво. Колядки. Щедрівки».
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами одним з головних свят українців- святом Різдва Христового. Знайомство з стародавніми та сучасними українськими колядками( прослуховування).
Домашнє завдання: Подивитися мультфільм : «Різдвяна Зіронька», відео « Історія про Різдво». Ютуб.
19.04
1 група
Тема заняття: «Маковея . Спас. Хатній оберіг « Маковійчик»».
Проведення заняття: Розповідь про хатній оберіг « Маковійчик». Вивчення складу (полин, волошка, соняшник, чорнобривці, колоски вівса, м’ята, головки маку, ). Символіка кожної квітки.
Домашнє завдання : Намалювати «Маковійчик».
4 група
Підбір матеріалу для заняття за темою: «Водохреща. Традиції свята.»
Проведення заняття: Знайомство о історією, традиціями, обрядами свята Водохреща(Богоявлення Господнє). Народні прикмети . Легенди. Унікальність свяченої води.
Домашнє завдання : Подивитися мультфільм : «Водохреща» ютуб. Скласти розповідь про святкування у вашої родині.
20.04
2 група
Тема заняття : «Маковея . Спас. Хатній оберіг « Маковійчик»».
Проведення заняття: Розповідь про хатній оберіг « Маковійчик». Вивчення складу (полин, волошка, соняшник, чорнобривці, колоски вівса, м’ята, головки маку, ). Символіка кожної квітки
Домашнє завдання : Намалювати «Маковійчик».
21.04
3 група
Тема заняття : «Маковея . Спас. Хатній оберіг « Маковійчик»».
Проведення заняття: Розповідь про хатній оберіг « Маковійчик». Вивчення складу (полин, волошка, соняшник, чорнобривці, колоски вівса, м’ята, головки маку, ). Символіка кожної квітки.
Домашнє завдання : Намалювати «Маковійчик».
22.04
4 група
Тема заняття : «Явдоха. Обрядові пісні, веснянки».
Проведення заняття: Знайомство з традиціями, обрядами, звичаями та прикметами свята Явдохи. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».
Домашнє завдання .Вивчити слова пісні: « Що ж ти нам, весна, принесла?»
24.04
1 група
Тема заняття: «Прийшов Покров – не нагрієш хату без дров. Свято Покрови».
Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови. Читання легенди. День українського козацтва, День захисника України. Храми на честь Покрови.
Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ
3 група
Тема заняття: «Прийшов Покров – не нагрієш хату без дров. Свято Покрови».
Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови. Читання легенди. День українського козацтва, День захисника України. Храми на честь Покрови.
Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ
Проходження онлайн-курсу за темою: « Базова психологічна допомога в умовах війни».
25.04
2 група
Тема заняття: «Прийшов Покров – не нагрієш хату без дров. Свято Покрови».
Проведення заняття: Знайомство з історією , традиціями, обрядами Свята Покрови. Читання легенди. День українського козацтва, День захисника України. Храми на честь Покрови.
Домашнє завдання: Переглянути відео : « 14 жовтня- День козацтва» ютуб Майстерня НУШ
4 група ( 2 год )
Тема заняття: «Вербна неділя. Страсний тиждень.».
Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією , традиціями, обрядами . Прислів’я та приказки пов’язані зі святом. Чудодійні властивості верби. Страсний тиждень. Традиції та заборони.
Домашнє завдання : Вивчити декілька прислів’їв про вербу. Подивитися відео : «Дітям про Вербну Неділю». Ютуб.
26.04
1 група
Тема заняття: « Зима прийшла і празників привела. День Святого Миколая».
Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.
Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування у вашому домі.»
Домашнє завдання: Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.
4 група
Тема заняття: «Великдень. Писанка.»
Проведення заняття: Знайомство зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем). 10 цікавих фактів про Великдень. Писанка-символ українського народу.
Домашнє завдання: Подивитися відео « Пасхальні традиції в різних країнах ». Скласти розповідь : « Пасха в колі своєї родини».
27.04
2 група ( 2 год )
Тема заняття: « Зима прийшла і празників привела. День Святого Миколая».
Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.
Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування у вашому домі.»
Домашнє завдання: Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.
28.04
3 група ( 2 год )
Тема заняття: « Зима прийшла і празників привела. День Святого Миколая».
Проведення заняття : Знайомство з історією , традиціями, обрядами до Дня Святого Миколая.
Читання легенди про святого Миколая .Вивчення вірша. Бесіда: «Традиції святкування у вашому домі.»
Домашнє завдання: Намалювати листівку до свята. Подивитися відео «Святий Миколай, Легенда про Святого Миколая» ютуб.
29.04
4 група
Підбір матеріалу для заняття за темою: Практичне заняття « Як народжується писанка».
Проведення заняття : Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка, мальованка)
Символіка малюнків та кольорів. Показ фото, малюнків
Домашнє завдання : Розмалювати писанку.
8.05
1 група
Тема заняття: «Водохреща. Традиції святкування».
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами свята Водохреща Господнє . Народні прикмети . Легенди. Унікальність свяченої води.
Домашнє завдання: Подивитися мультфільм: «Водохреща» ютуб. Скласти розповідь про святкування у вашої родин
3 група
Тема заняття: «Водохреща. Традиції святкування».
Проведення заняття: Знайомство з історією, традиціями, обрядами свята Водохреща Господнє . Народні прикмети . Легенди. Унікальність свяченої води
Домашнє завдання: Подивитися мультфільм: «Водохреща» ютуб. Скласти розповідь про святкування у вашої родині
10.05
1 група
Тема заняття : « Весняний день-рік годує. Явдоха. Обрядові пісні-веснянки».
Проведення заняття: Знайомство з традиціями , обрядами, звичаями та прикметами. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».
Домашнє завдання: вивчити слова пісні: « Що ж ти нам , весна, принесла?»
4 група ( 2 год )
Тема заняття: «Промисловість міста Херсон. Сільське господарство. Туризм».
Проведення заняття: Знайомство з промисловістю міста ( харчова завод «Данон-Дніпро», легка, деревообробна і целюлозно-паперова, машинобудівна галузь , завод « Палада», електротехнічна, виробництво гумових та пластмасових виробів , хімічна та фармацевтична и промисловість). Сільське господарство Херсонщини.
Домашнє завдання: підібрати матеріал про один з промислових об’єктів Херсона.
11.05
2 група
Проведення заняття : « Весняний день-рік годує. Явдоха. Обрядові пісні-веснянки».
Проведення заняття: Знайомство з традиціями , обрядами, звичаями та прикметами. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».
Домашнє завдання: вивчити слова пісні: « Що ж ти нам , весна, принесла?»
12.05
3 група
Проведення заняття : « Весняний день-рік годує. Явдоха. Обрядові пісні-веснянки».
Проведення заняття: Знайомство з традиціями , обрядами, звичаями та прикметами. Прослуховування пісень весняного циклу «веснянок».
Домашнє завдання: вивчити слова пісні: « Що ж ти нам , весна, принесла?»
13.05
4 група
Підбір матеріалу для заняття за темою: «Підсумкове заняття. Туризм».
Проведення заняття: Туризм.( водний, екотуризм, зелений туризм …). Показ відео , фото.
Проведення тестування: « Мій рідний Херсон ».
Домашнє завдання: підібрати матеріал за темою: «Мій тур по Херсонщині».
15.05
1 група (2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою: «Вербна неділя. Страсний тиждень ».
Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією, традиціями, обрядами. Прислів’я та приказки пов’язані зі святом. Чудодійні властивості верби. Страсний тиждень. Традиції та заборони.
Проведення бесіди: «Ми знаємо правила дорожнього руху».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Вивчити декілька прислів’їв про вербу. Подавитися відео : «Дітям про вербну неділю » . Ютуб.
3 група (2 год )
Тема заняття: «Вербна неділя. Страсний тиждень ».
Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією, традиціями, обрядами. Прислів’я та приказки пов’язані зі святом. Чудодійні властивості верби. Страсний тиждень. Традиції та заборони.
Проведення бесіди: «Ми знаємо правила дорожнього руху».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Вивчити декілька прислів’їв про вербу. Подавитися відео : «Дітям про вербну неділю » . Ютуб
16.05
2 група (2 год )
Тема заняття: «Вербна неділя. Страсний тиждень ».
Проведення заняття: Вербна неділя. Знайомство з історією, традиціями, обрядами. Прислів’я та приказки пов’язані зі святом. Чудодійні властивості верби. Страсний тиждень. Традиції та заборони.
Проведення бесіди: «Ми знаємо правила дорожнього руху».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Вивчити декілька прислів’їв про вербу. Подавитися відео : «Дітям про вербну неділю » . Ютуб.
4 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою : «Географія і кліматичні умови Херсонської області. Грунти. Природні копалини ».
Проведення заняття: Знайомство з географією та кліматичними умовами Херсонської області ( правобережжя та лівобережжя- піщані арени, острова, пустеля або Олешківськи піски, рукотворний ліс, Станіславські гори, озеро Сиваш, Кінбурська коса, острів Джарилгач… .)Копалини- цегляно-черепичні глини, мергель, сіль, торф.
Проведення бесіди за темою : «Безпека на дорозі-безпека життя».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Презентація за темою : «Острів Джарилгач».
17.05
1 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою: «Свято Великдень ».
Проведення заняття : Знайомство зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем ).Обряди, Традиції свята.10 цікавих фактів про Великдень.
Бесіда: «Безпечна дорога до дому».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Пасхальні традиції в різних країнах». Скласти розповідь: « Пасха в коли нашої родини».
4 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою : «Райони Херсонської області та найбільші міста».
Проведення заняття : Ознайомлення з районами Херсонської області ( Бериславський , Генічеський , Скадовський , Херсонський ). Робота по мапі, показ фото , малюнків. Знайомство з містами : Олешки, Каховка , Нова Каховка , Берислав , Скадовськ, Гола Пристань. Історія , визначні місця, пам’ятки.
Бесіда : « Безпечна дорога до дому».
18.05
2 група ( 2 год )
Тема заняття: «Свято Великдень ».
Проведення заняття : Знайомство зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем ).Обряди, Традиції свята.10 цікавих фактів про Великдень.
Бесіда до Дня вишиванки: « Вишиванка- це генетичний код українців».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Пасхальні традиції в різних країнах». Скласти розповідь: « Пасха в коли нашої родини».
19.05
3 група ( 2 год )
Тема заняття: «Свято Великдень ».
Проведення заняття : Знайомство зі святом Світлого Христового Воскресіння ( Великднем ).Обряди, Традиції свята.10 цікавих фактів про Великдень.
Бесіда до дня вишиванки: « Вишиванка- це генетичний код українців».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Подивитися відео: « Пасхальні традиції в різних країнах». Скласти розповідь: « Пасха в коли нашої родини».
20.05.
4 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою : «Рослинний світ Херсонщини».
Проведення заняття : Знайомство з рослинами які ростуть на Херсонщині (морське узбережжя-кермек, колосняк; плавні Дніпра-верба ,очерет, півники; у воді річок і озер- глечики жовті, латаття, ряска; піщані арени- чебрец, сосни , дереза дніпровська )
Бесіда до дня вишиванки: « Вишиванка- це генетичний код українців».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Підібрати матеріал і зробити презентацію про одну із рослин яка росте на Херсонщині.
22.05
1 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою : « Писанка- традиція українського народу».
Проведення заняття: Бесіда: « Пасхальне диво-писанка». ( Історична довідка, символіка кольорів, Легенда про писанку)
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання :Подивитися відео : «Легенда про писанки і крашанки». Ютуб. Вивчити вірш : « Писанка». Катерина Перелісна.
3 група ( 2 год )
Тема заняття : « Писанка- традиція українського народу».
Проведення заняття: Бесіда: « Пасхальне диво-писанка». ( Історична довідка, символіка кольорів, Легенда про писанку)
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання :Подивитися відео : «Легенда про писанки і крашанки». Ютуб. Вивчити вірш : « Писанка». Катерина Перелісна.
23.05
2 група ( 2 год )
Тема заняття : « Писанка- традиція українського народу».
Проведення заняття: Бесіда: « Пасхальне диво-писанка». ( Історична довідка, символіка кольорів, Легенда про писанку)
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання :Подивитися відео : «Легенда про писанки і крашанки». Ютуб. Вивчити вірш : « Писанка». Катерина Перелісна.
4 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою: « Червонокнижні види».
Проведення заняття : Розповідь про червонокнижні види рослин Херсонщини. ( конвалія, латаття біла, лілія лісова, нарцис вузьколистій, зозулині черевички справжні ) . Показ фото , малюнків. Легенда про лататтю (квіти русалок).
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Подивитися відео : « Червона книга України». Зробити малюнок рослин з Червоної книги України.
24.05
1 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою: « Практичне заняття : Як народжується писанка».
Проведення заняття: Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка,
Мальованка). Символіка малюнків та кольорів. Показ фото , малюнків.
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Розмалювати писанку по шаблону.
4 група ( 2 год )
Підбір матеріалу для заняття за темою: «Різноманітність фауни області. Зникаючі види тварин»
Проведення заняття : Розповідь про різноманітність фауни Херсонщини : степова зона-лисиця, бабак, косуля, фазан ,гадюка, каракут, полоз ; Чорне море- дельфіни, оселедець, білуга, скат, акула-катран, медузи, краби, рапани ; прісні водойми-карась, сом, окунь, щука , білий амур, товстолобик; плавні річок-бобер, видра, ондатра; на деревах гніздяться -лебідь, баклан, пелікан. Показ фото, малюнків.
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання : Знайти матеріал. Скласти розповідь про зникаючі види тварин.
25.05
2 група ( 2 год )
Тема заняття: « Практичне заняття : Як народжується писанка».
Проведення заняття: Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка,
Мальованка). Символіка малюнків та кольорів. Показ фото , малюнків.
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Розмалювати писанку по шаблону.
26.05
3 група ( 2 год )
Тема заняття: « Практичне заняття : Як народжується писанка».
Проведення заняття: Різновиди великодніх яєць ( крашанка, драпанка, сламенка,
Мальованка). Символіка малюнків та кольорів. Показ фото , малюнків.
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: Розмалювати писанку по шаблону.
27.05
4 група ( 2 год )
Підготовка матеріалу для заняття за темою: «Дніпровські плавні. Природоохоронна діяльність на Херсонщині».
Проведення заняття: Розповідь про дніпровські плавні « Херсонська Венеція» природний комплекс: озера і рукава річок ( робота по мапі);острова, рослини , тварини, птахи. Природоохоронна діяльність по збереженню плавнів.
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Домашнє завдання: розгадати кросворд про птахів.
29.05
1 група
Підготовка матеріалу для заняття за темою: « Підсумкове заняття».
Проведення заняття: Гра-вікторина: « Я і моя Україна».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
3 група
Підготовка матеріалу для заняття за темою: « Підсумкове заняття».
Проведення заняття: Гра-вікторина: « Я і моя Україна».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
30.06
2 група
Підготовка матеріалу для заняття за темою: « Підсумкове заняття».
Проведення заняття: Гра-вікторина: « Я і моя Україна».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
4 група
Підготовка матеріалу для заняття за темою: «Біосферний заповідник « Асканія Нова». Історія родини Фальц-Фейнів».
Проведення заняття : Знайомство з заповідником « Асканія Нова ».( Історія створення , тваринний і рослинний світ заповідника ) Показ фото, малюнків, перегляд відео. Історія родини Фальц-Фейнів.
Вікторина : «Подорож Батьківщиною».
Консультація батьків, розмова з дітьми.
Тема: "Писанка"
- Розповідь і розгляд символів малюнків для писанок (вода, тварини, сітка, берегиня, колір)
Домашнє завдання:
Відео "Крапінка, мальованка, писанка. Роспис пасхальних малюнків".
Ютуб "Трудове начання"
Зробити свій пасхальний малюнок
Тема: "Писанкарство"
- Історія виникнення писанок
-Види офорбованих яєць:
красанки, крапанки, шкрябанки, мальованки, писанки
Домашнє завдання: розмалювати яйце за допомогою крапанок.
Тема: "Художній роспис"
- Петрипівський роспис
- Опішнянський роспис
- Самчинівський роспис
2. Бесіда з дітьми: "Який розпис ближчий до тебе"
Домашнє завдання: "Петрівка. 7 чудес України."
Тема: Найвідоміші науковці України.
Розповідь:
Йосип Тимченко, Ігор Сикорський, Петро Бобонич, Євген та Борис Патони, Микола Амосов, Вячеслав Петров.
Домашнє завдання:
Перегляд відео: "топ 7 українских вчених" youtube kozak.ua
Тема: Найвідоміші співаки України.
1. Розповідь про сучасних співаків:
Кузьма Скрябін, Монатік, Тіна Кароль, Макс Барських
2. Бесіда: Чому пісні цих співаків їм подобаються.
Домашнє завдання:
Створити танок під пісню улюбленого співака
Тема: "Найвідоміші спортсмени України"
1. Розповідь про відомих спортсменів України:
Андрій Шевченко, Яна Клочкова (золота рибка), брати Кличко, Ольга Харман (українська шабля)
2. Бесіда з дітьми: "Твій вид спорту"
Домашнє завдання:
Малюнок "Спорт в моєму житті"
Тема:
Герби міст Херсонської області
1 Показ і опис гербів:
м. Берислав, Каховки, Олешків, Голої Пристані, Скадовська
Домашнє завдання:
Придумати та намалювати герб нашого гуртка.
Тема: Герб міста Херсона
1 Показ і опис герба
2 Історія герба
Домашнє завдання:
Придумай герб родини
Тема:
Увічнення пам'яті про відомих херсонців у назвах вулиць та пам'ятниках
1 Згадка про виданих людей міста Херсона: Суворов, Ушаков, Дж. Говард, Потьмкін.
2 Розповідь про Гетмана Сагайдачного, Пилипа Орлика, Василя Стуса чиї імена увічнені в назвах вулиць.
Домашнє завдання:
Підібрати матеріали про Івана Богуна
Тема: Вікторина "Що ти знаеш про козаків"
Перебіг заняття:
1. Проведення вікторини
2. Підсумки вікторини
Домашнє завдання:
Розмалювати по шаблону
Тема: Козацькі звичаї та традиції. Козацька педагогіка
Перебіг заняття:
1. Козацбкі звичаї та традиції
- Статус козака
-Статус молодика та джури
-Освіта
2. Козацька педагогіка
Домашнє завдання:
Вивчити вірш про козака
Тема: Поява козаків на історичних шляхах України. Козацькі звичаї та традициії.
Перебіг заняття:
1. Розповідь про появу перших козацьких військ
2. Перегляд відео: "Вільні люди: українське козацтво"
3. 7 фактів про козаків
Домашнє завдання:
Перегляд відео "Запорозька січ"
Тема: Пам'ятники козацтву на Херсонщині
Перебіг заняття:
1. Показ фотографій пам'ятників
2. Розповідь про пам'ятник Богданові Хмельницькому (Тягинка)
Домашнє завдання:
Підібрати матеріал про меморіал "Слава українському козацтву"
Тема: Заснування міста Херсона.
Перші будівничі: О.В. Суворов, Ф.Ф. Ушаков, Дж. Говард
Перебіг заняття:
1. Розповідь про заснування міста Херсона.
2. Знайомство з О.В. Суворовим, Ф.Ф. Ушаковим.
Домашнє завдання:
Переглянути відео ютуб "Історія Херсона. "
Намалювати "Мій улюблений куточок Херсону"
Шановні батьки!
Пропоную відволікти діток від стресу в ці складні часи і згадати як кожного вечора ви разом читали або слухали казки. На цей тиждень мі візьмемо розважальні казки:
Після прослуховування казок пропоную:
1. Намалювати комах
2. Намалювати весняний дощ
Тема: Природні багаства Херсонщини.
Перебіг заняття:
Продовжуємо знайомитись з природними багатсвами Херсонщини.
а) Заповідники
б) Ліс. Пустеля
в) Червона книга
Домашнє завдання:
відео youtube: "7 чудес української природи"
Тема: Природні багатства Херсонщини.
Перебіг заняття:
1. Ознайомлення з природними ресурсами Херсонщини
а) водний ресурс
б) рослинний і тваринний світ
Домашнє завдання:
Прочитати вірш, намалювати природні багаства які зустрічаються на Херсонщині.
Тема: Херсонська область. географічне розташування. Бесіда "Україна єдина"
Перебіг заняття:
1. Знайомство с історією міста Херсона та області.
2. Херсон на карті України.
3. Бесіда: "Одна, єдина, неділима Україна"
Домашнє завдання:
прочитати історію створення Херсонської області.
На занятті були присутні 8 дітей.
Тема: українські билини і легенди. Легенди про Кирила Кожум’яка. Легенда «Котигорошко» .
Перебіг заняття:
Домашнє завдання:
Переглянути мультфільм «Пригоди Котигорошка і його друзів» .
Намалювати героїв цієї казки.
На занятті були 7 чол.
Тема: «Народні ігри»
Перебіг заняття:
Домашне завдання:
Повторити вірш до гри і придумати свою гру.
На занятті були 8 чол.
Тема: "Підсумкове заняття. Легенди і казки на новий лад". Казка "Чарівна хустка".
Перебіг заняття:
1. Ознайомлення з казкою.
2. Знайомство з елементами українського національного костюма головних героїв казки.
Домашнє завдання:
Ромалювати хустинку.
На занятті було 6 чоловік.
Тема: "Моя країна Україна. Географічне розташування".
Перебіг заняття:
1. Ознайомлення з географічним розташуванням України.
2. Знайомство з картою, глобусом.
Домашнє завдання:
Розгадати ребус.
На занятті було 7 чоловік.
Тема: Природні багатства України.
Перебіг заняття:
1. Перегляд відео - урока
2. Розгадування загадок
Домашнє завдання:
Вивчити вірш.
Намалювати малюнок "Мій Дніпро."
На занятті було 8 чоловік.
Тема: Столиця України.
Перебіг заняття:
1. Знайомство з столицею України
2. Перегляд відео: Київ - столиця України.
Домашнє завдання:
Прочитати легенду про заснування Києва.
На занятті були присутні 7 дітей.
Тема: області України
Перебіг занятті:
1. Ознайомлення з областями України
2. Перегляд відеожурнала "Про дійсно цікаві факти про кожну область України"
Домашнє завдання:
Розмалювати карту України.
На занятті були 8 дітей.
Тема: Держави сусіди.
Перебіг занятті:
1. Знайомство з державами сусідами.
2. Робота з картою.
Домашнє завдання:
Перегляд відео з YouTube.
На занятті були присутні 7 дітей.
Тема: ,,Маковея. Спас."
Присутньо 8 дітей.
Тема: ,,Івана Купала. Купальські пісні.''
Присутньо 7 дітей.
Тема: Ботанічний сад. Рослини Херсонщини.
Мета: Ознайомити дітей з рослинами Херсонщини, які представлені в Ботанічному саду..
Перебіг заняття
1. 1. Екскурсія по Ботанічному саду. Ознайомлення вихованців з флорою області.
2. Збір листя. Виготовлення віночка
3. Виготовлення
флористичного букету.
Домашнє завдання
Намалювати осінній пейзаж і скласти розповідь.
Підсумкове заняття
Мета: Закріпити знання дітей про символи України.
Прививати дітям любов до Батьківщини
Перебіг заняття
1. Розповіді дітей про рослини-символи України (калина, соняшник, волошка, мак)
2. Розповіді дітей про тварин-символів Країни (корова, кінь, коза)
3. Показ малюнків за темою: «Обереги України – обереги родини».
Домашнє завдання
Зробити, або намалювати оберіг для своєї сім’ї
Тварини-символи України
Мета: Ознайомити дітей з тваринами-символами України;
розвити пам'ять, увагу;
виховати дбайливе ставлення до історії країни
Перебіг заняття
1. Розповідь про символи України
- Кінь
- Корова
- Півень
2. Розгадування загадок, відгадування казок
3. Читання легенд
Домашнє завдання
Намалювати одну з тварин-символів України
Вихованці гуртка прийняли активну участь в марафоні "Безпечна дорога додому"
Вас чекає цікава подорож в країну Знань,
веселі перерви, неповторні конкурси та перші шкільні друзі!
Запрошую ваших дітей віком 6-7 років на заняття гуртка "Мій рідний край - Херсонщина".
На заняттях ваші діти ознайомляться з українськими звичаями та традиціями, багатством і красою української мови, народними звичаями , традиціями, забавами.
Чекаємо саме на Вас!
Головною метою роботи гуртка, за програмою «Мій рідний край - Херсонщина» є розширення знань про історію України та своєї малої Батьківщини – Херсонського краю, ознайомлення з українськими звичаями та традиціями, багатством і красою української мови, виховання позитивних стереотипів поведінки на прикладі життєвих доль видатних українців, виховання поваги до минулого України та Херсонщини, а також збереження української національної ідентичності.
Завдання програми:
- проаналізувати роль сім’ї, родини, роду в житті кожної людини на основі творів української літератури та власного життєвого досвіду,
- дати загальне уявлення про географічне положення України, її столицю, держави-сусіди, області, державні та народні символи, основні етапи історичного розвитку,
- ознайомити вихованців з матеріальними і духовними цінностями українського народу, такими як мова, побут, звичаї та свята, традиційні види господарювання,
- розширити їх знання про історію та культурні здобутки українців та інших народів, які проживали з найдавніших часів і до сьогодення в межах сучасної Херсонської області,
- проаналізувати факти біографій відомих українців минулого і сучасності,
- виховувати почуття поваги до діячів, які зробили важливий внесок в процвітання Херсонського краю, прославились своїми інтелектуальними, спортивними та творчими досягненнями,
- формувати розуміння бережливого ставлення до пам’яток історії та культури, усвідомлення своєї відповідальності за майбутнє України та Херсонщини,
- виховувати високу патріотичну свідомість, почуття вірності та любові до України та Херсонщини, поваги до їх культурного та історичного минулого, народної та державної символіки,
- виховувати почуття любові до української мови як державної, формувати потребу її вивчати та спілкуватися нею.