Літературне краєзнавство

  ПУЛИНЕЦЬ МАРГАРИТА АНАТОЛІЇВНА

 Педагогічний стаж - 3 5 рок ів

Вчитель зарубіжної літератури та мистецтва, вчитель вищої категорії, вчитель - методист.

 

  • “Для молоді дуже важливо, аби ми наголошували не лише на трагедіях та поразках української історії. Маємо вийти зі стану жертви й врешті заговорити про українські досягнення”
  • Письменник та видавець Іван Малкович

ВІТАЄМО вихованців гуртка Аллахвердову Мілану, Льоду Вероніку, Садового Ярослава з I місцем у міському етапі    Всеукраїнської краєзнавчої експедиції учнівської молоді  «Моя Батьківщина  Україна»  Напрям  «Духовна спадщина мого народу»

  Тема: « Дотик до минулого» 

З метою залучення дітей до ознайомлення з історико-культурними пам'ятками міста Херсона вихованці гуртка " Літературне краєзнавство", учні гімназії №6 прийняли участь у міському краєзнавчому конкурсі " Юні екскурсоводи". Ми перевірили свої знання про назву вулиць Херсона, дізналися про видатних діячів, іменем яких названі вулиці міста, побачили архітектурні пам'ятки, виконали тестову вікторину. Було цікаво і дуже пізнавально!

Гідність і свобода — цінності, що є основою нашої держави й ідентичності. Без них неможливе існування України. За них борються покоління українців. Подякуйте сьогодні кожному, хто стояв і просто зараз стоїть на захисті гідності і свободи нашої нації. Вшануйте памʼять про кожного, хто поклав за них своє життя. ( виховна година з вихованцями гуртка " Літературне краєзнавство").

07.11.2023р. Сьогодні, напередодні річниці визволення нашого рідного міста від російських окупантів ми вирішили провести такий невеличкий, але дуже важливий для нас захід – зустріч з Творчістю, з Непереможністю, з Незламністю!
« Вірші, народжені війною». "Незламний Херсон" – віртуальна зустріч з херсонським поетом Михайлом Олійником!
Вірші пронизані сумнівами, болем та горем людей, які стали свідками повномасштабного вторгнення… Вірші, які торкаються душевних струн кожного херсонця! Пан Михайло погодився розповісти нам про те, як поезія рятувала від поганих думок в окупації та чому ці вірші торкаються душі кожного херсонця.
Сьогодні ми мали можливість почути поезію Михайла Олійника у виконанні вихованців гуртка « Літературне краєзнавство», учнів Херсонської гімназії №6. Захід був емоційним, зворушливим, а вірші херсонського поета стали для кожного з нас надією, підтримкою і вірою в Перемогу!
Щиро дякую Михайлу за його розповідь про себе, про свою поезію, про плани!
Вдячна кожному хто приєднався до нашою зустрічі! Вдячна моїм вихованцям за допомогу, активність, творчий підхід, небайдужість у проведені цього заходу – Аллахвердова Мілана, Льода Ніка, Садовий Ярослав, Кобзар Назар, Щербина Аріна, Слєпчук Кирило, Мельник Олександра, Трембач Даша, Паніва Поліна, Спірін Нікіта.
Дякую за підтримку педагогам Херсонського Будинку творчості, педагогам Херсонської гімназії№6 – Надточій О.Л., Чумак К.В., Шальновій Н.В., Нікіфоровій Наталії - провідному бібліотекару міської бібліотеки #3 Центру культури та дозвілля Олешківської міської ради.
Учасники зустрічі висловили свої враження! Нікого не залишили байдужими рядки поета! Сподобалися вірші пана Михайла, і кожен з нас знайшов свій улюблений за змістом і емоціями. А також всі були вражені особистістю самого поета, його сміливістю, його любов’ю до своєї землі, свого міста, країни! Творчої наснаги Вам, шановний Михайле!

13 листопада для учнів 7-х класів гімназії №6 вихованці гуртка " Літературне краєзнавство" провели захід " Нескорений Херсон" зустріч з херсонським поетом Михайлом Олійником.

САМООСВІТА КЕРІВНИКА ГУРТКА, МЕТОДИСТА 2023/2024

1.     Участь в семінарах, курсах по підвищенню кваліфікації   24 жовтня -  « Окрилені мовою»

10.11 -18.11  - « Інтерактивні методи», « Психологічна підтримка учнів», « Діяльнісний підхід в освіті»,» Цифрові тренди – освітні тренди!»

 

#святогарбуза Якщо вас в дитинстві перегодували гарбузовою кашею, і тепер ви сприймаєте цей плід лише як декорацію до Геловіну – то дуже дарма, гарбуз – напрочуд корисна рослина. Цікаві факти про Гарбуз дізналися наші вихованці!
26 жовтня – Всесвітній день гарбуза – це свято чарівності, багатогранності та культурного значення гарбуза.
Головна мета цього дня – поширювати інформацію про цілющі властивості цього продукту та його цінність для організму. Вихованці Будинку творчості прийняли участь у флешмобі #святогарбуза «Чарівий гарбуз» . 🥒🥕🍆🥦🥬 Вихованки гуртка " Літературне краєзнавство" Аріна Щербина і Влада Дутчак створили презентації про користь вживання гарбуза.
Вітаємо всіх хто приєднався до написання радіо диктанту національної єдності! Це неймовірні враження, чудова атмосфера! Пишаємося нашими українцями: учні, вчителі, лікарі, відомі діячі культури й мистецтва, священники, державні діячі, наші захисники – воїни…Ось така хвиля єдності вражає!
Наші вихованці, педагоги незважаючи, що знаходилися на різних локаціях, але об’єдналися для написання диктанту. Варя Лопушинська, вихованка гуртка « Літературне краєзнавство» писала сьогодні диктант в Києві в університеті ім. Т. Шевченко, ділиться з нами своїми враженнями: « Тут посли з Бразилії, Португалії та США також пишуть!».
Текст авторки радіодиктанту Катерини Калитко цікавий, життєвий, насичений і дуже яскравий! Читав текст Олексій Гнатковський , талановитий актор, театральний режисер, виконавець ролі Івана Довбуша у популярному фільмі "Довбуш".

Традиційно розпочали краєзнавчий проект " Козацькими стежинами -2023". Прийняли участь наші краєзнавці!

1.  Буцинь Дарина ( 32б)

2.  Спірін Нікіта (36б)

3.  Дутчак Влада (34б)

4.  Щербина Аріна ( 39б)

5.  Демків Варвара (32б)

6.  Рогова Евеліна (31б)

7.  Слєпчук Кирило (36б) 

8.  Малайрев Ілля (36б)

 

9.  Пулинець Даніела

 

НАШІ ДОСЯГНЕННЯ! ВІТАЄМО!

 


КЕРІВНИК ГУРТКА НАВЧАЄТЬСЯ РАЗОМ З ВАМИ! МОЇ ДОСЯГНЕННЯ!

РОБОТИ НАШИХ ГУРТКІВЦІВ

Допоки житимуть люди, житиме і пам’ять про героїв. На їх прикладах будуть виховуватися діти, а пам’ять про них передаватиметься з покоління у покоління. Вічна слава і світла Пам’ять тим Героям хто загинув! Герої не вмирають! Ми віримо в ЗСУ! Нехай Бог береже українських захисників, наших Героїв! Вихованці та керівники гуртків Херсонського Будинку Дитячої та юнацької творчості приєднуються до участі в #ФлешмобЯдякуютобіГерою#!

Добрий день, мої любі гуртківці! Сподіваюсь, що ви провели гарні канікули, подорожували,  дізналися багато цікавого, знайшли нових друзів. З великим бажанням хотіла б почути ваші розповіді. Я хочу вам повідомити, що з 15 вересня наш Будинок творчості починає свій навчальний рік. Ми підготували багато цікавих конкурсів, проєктів, онлайн - екскурсій, квестів. Працюємо в онлайн – режимі. Мені б дуже хотілось, щоб ви всі були учасниками цих краєзнавчих заходів. Таким чином ви дізнаєтесь багато цікавого про наш Херсон, про Україну, про видатних людей нашого краю. Планую цікаві незабутні зустрічі з письменниками, поетами, артистами нашого міста. Також, дуже хочу, щоб ви стали не тільки учасниками, а й спробували себе у якості організаторів, ведучих, акторів у нових проєктах, які ми з вами розробимо. Я розумію, що у кожного з Вас є багато справ своїх, зайнятість велика з уроками, але ми з вами справимося, бо ми завжди були в команді!

ВІТАЮ ВАС З НОВИМ НАВЧАЛЬНИМ РОКОМ! ВИРУШАЄМО РАЗОМ В КРАЇНУ ЗНАНЬ!УСПІХІВ,ПЕРЕМОГИ!

 Тема уроку; Видатні люди нашого міста. Оксана Оснач – художниця !

 

Наша перша зустріч  з цією талановитою та незвичайно гарною пані відбулася 2 роки тому. Тоді ми (мої вихованці Андрій, Аліса, Деніза) прийшли до пані Оксани в студію. Нас цікавили її роботи – ікони на рибі! Ми були в захопленні! Скромна, тендитна пані розказала нам неймовірну історію про чумацькі обереги. «Поспілкувавшись з художницею Оксаною Оснач, розумієш, що це неабияка особистість, її внутрішній світ дуже глибокий і духовно наповнений» - так ми написали тоді у своїй роботі «Дотик до минулого». До речі, саме завдяки пані Оксані та Андрію Лопушинському ми тоді мали цікаву тему для конкурсу і на Всеукраїнському етапі зайняли 3 місце! Це була ПЕРЕМОГА! І ми так тоді ділилися враженнями з іншими учнями …. Розказували про творчість Оксани, про їх співпрацю з Андрієм, про важливе зберігання та відтворення таких пам’яток історії минулого…Але про все це могли показати малечі тільки на фото ( період пандемії)! І діти дуже просили організувати зустріч з пані Оксаною…І я обіцяла! Так і буде!

 

Але сьогодні у нас новий етап знайомства! Я хочу розказати своїм учням про Роботи, які написані Оксаною за час війни! До глибини душі, до слизу, до щему в серці…Не треба багато говорити, треба тільки дивитися, і душа починає співати – чи то сумну «колисанку для Полінки ( Антоніна Потужна)», чи то гримить в душі пісня « Ой, у лузі червона калина», чи то, пісня – заклинання від Ксенії Шадурської « Повертайся живим» …Гордість за наших хлопців – героїв! Гордість за наших людей, які стійко тримаються сьогодні в облозі! Гордість за нашу землю, що народила таких таланових, творчих, неймовірно красивих душею людей!

Тема: « Розгойдані дзвони пам яті» ( по матеріалам роботи на конкурс " Моя Батьківщина - Україна")

(  вихованці гуртка  «Літературне краєзнавство»

Херсонського Будинку дитячої та юнацької  творчості, учні Херсонської гімназії №6:

Аллахвердова Мілана – учениця 9 класу Херсонської гімназія №6

Льода Вероніка – учениця 9 класу Херсонської гімназія №6

Яковлєва Влада – учениця 9 класу Херсонської гімназія №6

Клєпікова Анастасія – учениця 9 класу  Херсонської гімназія №6)

https://vseosvita.ua/webquest/literaturnyi-kherson-2124.html

 

Давайте пофантазуємо, що б подумали футуристи, якби побачили на присвяченій їм виставці відвідувачів з прямокутними масками на обличчях?
Василіск Гнєдов: "Закритий рот – це підтримка моєї "Поеми кінця"!
Олексій Кручоних: "Напевно у них, як і у мене, "рот косноязычен, зубы желты и нос таит испуганность иголки".
Велімир Хлєбніков: "Злякалися, що їм "рот раскрасив меджедхетом я поссорюсь с целым светом и дикарскую стрелу я на щёчке начерчу"?
Не знаємо, щоб уявили собі футуристи, а ми просто зраділи, що прийшли до музею Бориса Лавреньова. На уроці - екскурсії нам було весело, смішно і цікаво!

https://padlet.com/pulinecmargarita/n9vxburdp5h1748p

ЦІКАВА ЗУСТРІЧ З ХЕРСОНСЬКОЮ ХУДОЖНИЦЕЮ

На вітрилах чарівного корабля в світ мистецтва та літератури

             Літературне краєзнавство розширяє і збагачує знання учнів про рідний край, реалізує інтерес до вивчення літературного та історико-культурного надбання України та світу, допомагає пізнати красу мови через вивчення усної народної творчості, розвиває естетичний смак, формує краєзнавчі знання, уміння і навички засобами позашкільної освіти. . Піклуючись про надання всім учням певних літературних знань, набуття ними конкретних умінь та навичок, не забуваємо і про самовиявлення обдарованих дітей, для яких характерні високий інтелектуальний рівень, активність та тяжіння до творчості. Позакласна робота з літератури головною метою якої є надихання, спонукання учнів до творчої діяльності – необхідна.

Завдання, які я ставлю в роботі з гуртківцями:

- розвиток творчої уяви через гармонійне представлення музики, живопису, скульптури, театру і мистецтва слова

- формування в учнів навичок поглибленого дослідження певної літературної проблеми, через аспекти художньої культури

- вміння спілкуватися, проявляти свої творчі здібності, навчатися мистецтву слова, долати психологічні бар’єри.